Ada masalah untuk melihat e-mel ini? Lihat versi dalam talian di sini

Dapatkan Surat Berita Worldwide dalam Berbilang Bahasa
English    华语    Melayu


Click here to share via whatsapp



 
 
Mesej daripada
Ketua Pegawai Eksekutif Kami
 

Rakan Sekerja yang Dihormati,

Selamat Tahun Baharu! Ketika kita melangkah ke tahun 2024, saya teruja dengan pencapaian luar biasa yang bakal menanti kita. Hartanah yang dinanti-nantikan, Mercure ICON Singapore City Centre, sedia untuk menjadi Mercure Hotel yang terbesar di dunia, terletak betul-betul di pusat bandar.

Ini menandakan satu lagi langkah penting dalam perkongsian kukuh kita dengan Accor, mengesahkan komitmen kita untuk menyediakan pengalaman luar biasa kepada pengembara kosmopolitan yang berpengetahuan.

Lebih-lebih lagi, tahun 2024 ini menandakan pencapaian yang luar biasa - iaitu tahun ke-30 kita terus beroperasi. Kami sedang bersiap sedia untuk mengadakan satu sambutan besar, iaitu acara ulang tahun khas untuk meraikan peristiwa penting ini.

Sambil kami menerima perkembangan yang menarik ini, saya yakin perjalanan ini akan terus ditandai dengan kejayaan, pertumbuhan dan pencapaian kolektif. Setiap daripada anda memainkan peranan penting dalam kisah kejayaan kami yang berterusan dan saya tidak sabar-sabar untuk meraikan lebih banyak kecemerlangan bersama-sama.

Salam Mesra,

Carolyn Choo

 
Nilai-Nilai Teras Worldwide Hotels
 
 
 

Nilai-Nilai Teras & Pemacu Utama bagi Worldwide Hotels

 
 
Nilai-Nilai Teras Worldwide Hotels – Berbilang Bahasa
 
English   Chinese   Malay   Tamil
 
 
Janji & Ciri-Ciri Worldwide Hotels Dan
6 Jenama
 
 
Komitmen kami kepada pihak berkepentingan kami akan memandu segala tindakan kami, termasuk pembangunan produk dan komunikasi.

Ciri Jenama: Ini adalah kualiti yang diinginkan dan yang akan membentuk tanggapan bagi jenama kami. Ia berfungsi sebagai tanda aras bagi tindakan dan komunikasi kami.

Sila biasakan diri anda dengan Ikrar & Ciri Worldwide Hotels dan 6 Jenama Hotel.

PDF Janji & Ciri-Ciri Worldwide Hotels Dan 6 Jenama
 
 
Pendapat Anda Penting
 


Maklum balas anda penting untuk membentuk Nilai-Nilai Teras kami dan mengukuhkan Worldwide Hotels. Sila klik pautan di bawah untuk memberikan input tidak bernama anda, yang akan ditangani oleh Ketua Sumber Manusia. Terima kasih atas sumbangan berharga anda.

Hantarkan Pendapat/Maklum Balas Anda
 
 
Pemberitahuan Maklumat
 


Syarikat menggalakkan pekerja untuk melaporkan sebarang kebimbangan atau ketidaksopanan. Pemberi maklumat boleh menghubungi Ketua Jabatan mereka atau Penolong Naib Presiden, Sumber Manusia Kumpulan (elainechan@wwhotels.com).

Untuk kejadian serius yang mungkin merisikokan kebebasan bersuara, pemberi maklumat boleh terus menghubungi CEO (CEO - carolyn@wwhotels.com).
 
 
Kategori Cemerlang
 
Program Penghargaan Semua Sekali WWH
 
 
Di Worldwide Hotels, kami berusaha untuk mencapai kecemerlangan dalam setiap aspek perkhidmatan tetamu. Pada setiap suku tahun, Program Pengiktirafan Semua Sekali WWH mengiktiraf ahli-ahli pasukan yang mendukung Nilai-nilai Teras kami dan berusaha sebaik mungkin untuk meningkatkan pengalaman tetamu, menangani isu-isu dengan berkesan, menunjukkan perkhidmatan yang cemerlang dan bersikap menyokong.

Dengan rasa tulus ikhlas, kami ingin mengucapkan tahniah kepada Penerima Anugerah Program WWH All Together bagi S4 2023 atas pencapaian gemilang mereka.



En. Teng Hui Min Hanny - Hotel Manager, Hotel 81 Bugis
Cik. Tengku Sarinah Binte Tengku Ismail - Hotel Manager, Hotel 81 Tristar
En. Toh Jasmond - Senior Front Office Executive, Hotel 81 Palace
En. E M K Farhadur Rahman - Senior Front Office Executive, Hotel 81 Dickson
Cik. Liu Fei - Room Attendant, Hotel Boss

Tahniah kepada mereka kerana mendukung Nilai-nilai Teras Kami dan menyumbang kepada kejayaan Worldwide Hotels sebagai tempat kerja yang bagus dan inklusif. Mereka sentiasa menyediakan perkhidmatan tetamu yang cemerlang.

Name Details
En. Hanny Hanny dengan murah hati meminjamkan telefonnya kepada seorang tetamu dari luar negara untuk membantu mereka mencari telefon yang hilang menggunakan data peranti sendiri. Sepanjang tempoh itu, Hanny tidak mempunyai telefon untuk digunakan. Dengan gembiranya, tetamu tersebut kembali dalam masa 30 minit bersama telefon Hanny, setelah berjaya mendapatkan semula telefon mereka sendiri.
Cik. Sarinah Pasukan Tristar, yang dipimpin oleh HM Sarinah dan disokong oleh AM Wee (Venue Classic), telah menunjukkan komitmen yang luar biasa semasa kejadian kebakaran di tempat letak kereta bawah tanah Tristar baru-baru ini. Setiap ahli pasukan, termasuk SFOE Nico, HK Zul, Khiem, Sai, Clarence dan MT Hiro, bertindak dengan pantas, memastikan pemindahan yang teratur demi keselamatan para tetamu. Kerjasama luar biasa yang ditunjukkan memaparkan dedikasi kami dalam bekerjasama secara efektif, bahkan memberikan sokongan penting seperti air dan makanan kepada para tetamu, mempamerkan komitmen kami terhadap persekitaran yang prihatin dalam situasi yang penuh cabaran.
En. Jasmond Inisiatif proaktif oleh Jasmond semasa persediaan H81 Palace, terutamanya dalam penyediaan bilik, secara ketara mengurangkan beban kerja Housekeeping. Kesungguhan dan usaha gigihnya membuatkan beliau dihormati oleh pasukan. Di H81 Gold, Jasmond secara konsisten menyokong Pengemasan dengan penuh dedikasi melalui pengendalian penghantaran dobi dan pengagihan cadar ke pantri. Komitmen beliau adalah penting untuk mengekalkan kelancaran operasi dan memastikan kesediaan bilik tepat pada masanya.
En. Farhadur Fahadur secara konsisten memberikan perkhidmatan yang cemerlang dalam menangani keperluan tetamu dengan teliti, memperoleh ulasan positif dalam talian dan memperoleh Anugerah Perkhidmatan Emas daripada SHA. Selain itu, beliau mematuhi arahan dengan cekap dan menyelesaikan tugas yang diberikan dengan segera.
Cik. Liu Fei Liu Fei ialah ahli pasukan yang cekap dan boleh dipercayai, sentiasa menunjukkan etika kerja yang baik, hanya memerlukan pengawasan minimum untuk memastikan kebersihan bilik. Selepas tempoh pengasingan, semasa situasi kekurangan staf, beliau rela kembali bekerja pada hari rehatnya untuk bekerja lebih masa, menunjukkan dedikasinya terhadap semangat kerja berpasukan. Dalam kejadian baru-baru ini, beliau menemukan wang $50 SGD di dalam bilik solek dan segera melaporkannya dalam kumpulan sembang pengemasan, kemudian memastikan wang tersebut diletakkan dengan jelas di atas meja untuk tetamu.
 
 
Sorotan
 
Kemas kini Pembangunan WWH

Mercure ICON Singapore City Centre
 
 
Kami tidak sabar-sabar menantikan pembukaan besar hotel terbaru kami di 8 Club St. Penjenamaan semula ICON Hotel dengan 989 bilik ini di Mercure ICON Singapore City Centre baharu bersama Accor menandakan perkongsian kedua kami dengan kumpulan hospitaliti antarabangsa terkemuka untuk hartanah Singapura.
 
 
Hotel Mi Rochor
 
 
Hotel Mi Rochor di 89 Short Street—lokasi terbaharu yang mula beroperasi pada 1 Disember 2023! Direka untuk pengembara generasi seterusnya yang hebat dan sosial, semuanya tentang mencipta detik "Mi" yang tidak dapat dilupakan. Ruang bandar yang bergaya, perkhidmatan serba intuitif dan suasana meriah sedang menanti!

Inilah hadiah istimewa untuk para staf: Tempahan bilik dengan harga hanya $90 setiap malam!

E-mel Karen di karen@wwhotels.com untuk membuat tempahan anda. Tawaran sah sehingga 31 Mac 2024. Tertakluk pada ketersediaan dan tarikh tertentu..

Maklumat lanjut tentang Hotel Mi
 
 
Anugerah Baik Budi Negara
 
 
Anugerah Baik Budi Negara—Perkhidmatan Emas mengiktiraf staf perkhidmatan dalam Industri Hotel yang telah mempamerkan perkhidmatan teladan dan tingkah laku yang baik semasa mereka bekerja.

Anugerah ini memberi inspirasi kepada penerima untuk terus bersinar dan mempengaruhi rakan sekerja lain dalam menyumbang ke arah komuniti yang lebih menyenangkan dan baik budi.

Tahniah untuk pemenang yang berikut
Ms. Jasmine Toh Siow Hui - Hotel Manager, Hotel 81 Dickson
Mr. Leon Tan Yong Jia - Front Office Assistant Manager, V Hotel Bencoolen
Mr. E M K Farhadur Rahman - Senior Front Office Executive, Hotel 81 Dickson
Mr. Henry Phua Seow Leong - Guest Service Officer, V Hotel Bencoolen

Wawancara Henry dengan Rakan Pemenang Anugerah


Baca artikel Henry dalam Lianhe Zaobao
 
 
Memperkenalkan Ahli Perniagaan Wanita Berpengaruh
di Asia 2023
 
 
Di Worldwide Hotels, kami komited untuk memberikan tetamu pengalaman layanan yang luar biasa. Kami berbangga menjadi kumpulan hotel terbesar di Singapura dan kami berbesar hati kerana Ketua Pegawai Eksekutif kami, Cik Carolyn Choo, telah diiktiraf sebagai salah seorang ahli perniagaan wanita paling berpengaruh di Asia Pasifik dalam senarai berprestij Forbes 2023 ini.

Penyenaraian Cik Choo adalah bukti kepimpinan dan dedikasi beliau terhadap syarikat kami. Beliau menjadi inspirasi kepada kami dan kami berbangga mempunyai beliau sebagai Ketua Pegawai Eksekutif. Sertai kami dalam meraikan pencapaian luar biasa ini dan komitmen berterusan kami untuk menggapai kecemerlangan.

Baca selanjutnya
 
 
Senarai Tokoh Berpengaruh The Straits Times 2023:
Ketua Pegawai Eksekutif Worldwide Hotels, Carolyn Choo
menguasai Global dengan Hospitaliti Singapura
 
 
Hari ini, kami meraikan kejayaan yang melangkaui bilik lembaga pengarah dan lobi hotel, ke dunia inspirasi dan memberi impak. Ketua Pegawai Eksekutif, Cik Carolyn Choo, telah diiktiraf sebagai salah seorang daripada 10 Tokoh yang menggegarkan senario gaya hidup dalam Senarai Tokoh Berpengaruh The Straits Times Life 2023 - membuktikan bukan sahaja keunggulan profesionalnya, tetapi juga kuasa matlamat yang mendorong kepimpinannya. Penghargaan ini bukan hanya untuk Cik Choo atau Worldwide Hotel; malah inilah kemenangan bersama untuk kita semua yang mempercayai potensi hospitaliti untuk membentuk dunia yang lebih baik.

Baca selanjutnya
 
 
Sesi Pemenang ATP S4 2023 Bersama CEO
 
 
Kami meraikan sambutan dengan pemenang ATP Q4 2023 di Jubilicious, Hotel Boss. Keteguhan mereka dalam menghadapi cabaran sememangnya amat dikagumi. Tahniah kepada pemenang kami dan terima kasih kepada semua calon! Kami mengharapkan lebih banyak pencalonan pada masa akan datang!
 
 
Penghargaan Rakan Metta School
V Hotel Lavender
 
 
V Hotel Lavender telah diberi penghormatan berserta trofi dan sijil daripada Metta School untuk usaha kerjasama Worldwide Hotels. Jaslin dan Edmund menyertai majlis tersebut dan menikmati mocktail serta persembahan daripada pelajar. Kami tidak sabar-sabar untuk terus bekerjasama lagi dalam program OJT mereka!
 
 
Cabutan Bertuah F1
 
 
Sepanjang tempoh F1, staf yang mendapat pujian positif dalam platform tetamu seperti TripAdvisor, Booking.com, Agoda, Trip.com dan Expedia telah menyertai cabutan bertuah. Para pemenang kemudian menerima pakaian F1. Tahniah atas perkhidmatan dan komitmen yang unggul. Tahniah!
 
 
WWH Privileges
 
 
Daftar untuk 'Keistimewaan WWH' untuk menikmati diskaun eksklusif dan kekal termaklum tentang promosi terkini kami. Klik di sini untuk mendaftar: http://eepurl.com/hnGRWj. Data anda akan dirahsiakan menurut PDPA.
 
 
Ikuti Halaman Facebook, Instagram & LinkedIn WWH
 
 
Sertai komuniti dalam talian kami! Suka kami di Facebook (FB), ikut kami di Instagram (IG), dan berhubung dengan kami di LinkedIn untuk mendapatkan kemas kini terkini, maklumat sepintas lalu di belakang tabir, serta promosi eksklusif. Kekal termaklum dan jangan ketinggalan – suka, ikut, dan berhubung dengan kami hari ini!

Facebook
Instagram
LinkedIn
 
 
Sorotan & Acara Penglibatan Staf

Peningkatan Pekerja
 
 
Tahniah kami ucapkan kepada Dennis, Ibrahim, Jasmine dan William! Empat staf yang berdedikasi ini baru-baru ini menamatkan pengajian Diploma WSQ dalam Perkhidmatan Hotel dan Penginapan daripada SHATEC, lalu menambah pencapaian mereka sebelum ini dalam melengkapkan program.
 
Minggu Pengemasan Antarabangsa
 
 
V Hotel Lavender meraikan wira pengemasan mereka semasa Minggu Pengemasan Antarabangsa! Dari 3 hingga 9 September, kami menghujani mereka dengan kejutan harian, permainan yang menyeronokkan dan jamuan terima kasih yang lazat. Bintang keramahan yang tersembunyi ini memastikan hotel kami beroperasi dengan baik dan kami berbangga untuk menunjukkan penghargaan kami atas kerja keras mereka!
 
Mercure ICON Singapore City Centre
 
 
Mercure ICON Singapore City Centre telah mengadakan acara perpaduan pasukan yang meriah pada bulan Oktober, meraikan hari lahir dan menikmati aktiviti membina pasukan. Sementara itu, di V Hotel Lavender, kerjasama antara ahli pasukan James dan VHL menghasilkan kejutan yang mengharukan untuk ulang tahun ke-44 Encik & Puan Gruyal.

Dalam satu lagi insiden yang menyentuh hati, walaupun berdepan cabaran, James, Sheela dan Azlin dari Mercure ICON Singapore City Centre telah berusaha keras untuk Encik dan Puan Jain, apabila mereka bermalam di V Hotel Lavender. Setelah mengetahui tentang pilihan pemakanan dan hari lahir Puan Jain, mereka berjaya mengejutkannya dengan kek dan belon tanpa telur yang istimewa.

Syabas buat pasukan di Mercure ICON Singapore City Centre dan V Hotel Lavender untuk detik-detik yang menyentuh hati yang menjadikan hotel kami istimewa!
 
Hotel Mi Bencoolen & Hotel Mi Rochor
 
 
Hotel Mi Bencoolen menyambut ulang tahunnya yang ke-6 pada 27 Sep 2023. Pasukan daripada kedua-dua Hotel Mi Bencoolen dan Hotel Mi Rochor menyertai sambutan yang ceria ini dengan kek hari jadi yang dikongsi untuk memupuk semangat berpasukan.

Dalam menanti pembukaan Hotel Mi Rochor, acara pengukuhan pasukan telah diadakan di Planet Bowl pada 7 Sep 2023. Dengan seramai 31 staf mengambil bahagian dari kedua-dua hotel, acara boling itu bertujuan untuk mengukuhkan budaya "Satu Keluarga", menekankan identiti kolektif mereka sebagai sebahagian daripada Keluarga Mi.

Bagi menggalakkan keselamatan, sesi latihan praktikal pemadam api telah dijalankan di Hotel Mi Bencoolen. Staf dari kedua-dua hotel mengambil bahagian secara aktif, mempelajari kemahiran keselamatan kebakaran yang penting untuk meningkatkan kesiapsiagaan.
 
Meraikan Kemenangan Anugerah Baik Budi Negara
Leon & Henry
 
 
Seperti yang dinyatakan dalam surat berita, Leon dan Henry telah memenangi Anugerah Baik Budi Negara. Kami meraikan pencapaian mereka bersama pasukan mereka. Tahniah sekali lagi.
 
Malam Staf @ V Hotel Lavender
 
 
Pengurusan V Hotel Lavender menganjurkan Malam Staf Istimewa untuk semua ahli pasukan, termasuk kumpulan dari Icon FOEs yang telah dipinjamkan. Malam itu termasuk makan malam bufet, hidangan sate, cabutan bertuah dan penyampaian trofi untuk mengiktiraf prestasi dan sumbangan yang cemerlang.
 
Kesepaduan Staf & Sambutan Perayaan @ Hotel Boss
 
 
Staf Hotel Boss baru-baru ini berseronok di restoran Jubilicious pada 1 November dan 12 Disember 2023, dengan kehadiran pengurus dan penyelia.

Dalam meraikan semangat Krismas, semua staf menerima hidangan yang menarik, termasuk coklat sebagai hadiah Krismas. Minggu perayaan juga membawa kegembiraan dengan kek balak Krismas dan tart untuk semua orang.
 
Sambutan Perayaan Diwali / Deepavali
 
 
Bagi menunjukkan penghargaan sepenuh hati kami terhadap dedikasi dan kerja keras para staf beragama Hindu semasa Deepavali, pihak pengurusan menyampaikan hamper menarik yang dipenuhi dengan cenderamata. Pemberian ini diberikan kerana kami menghargai komitmen mereka yang telah bekerja ketika musim perayaan. Kami harap pemberian ini dapat menggembirakan pekerja kami dan mereka turut rasa dihargai atas kegigihan mereka.
 
Aktiviti CSR - Pembersihan Pantai
 
 
Baru-baru ini, beberapa rakan sekerja kami dari HQ menyertai pembersihan pantai pertama di Pantai East Coast untuk mengalami sendiri cabaran yang dihadapi oleh tukang cuci. Aktiviti ini bertujuan untuk memupuk penghargaan terhadap kerja keras tukang cuci dan menggalakkan persekitaran yang lebih bersih. Terima kasih kepada semua yang turut serta.
 
Tanda Penghargaan Perayaan
 
 
Sempena perayaan Krismas, kami menyampaikan penghargaan setinggi-tingginya kepada staf beragama Kristian kami. Pihak pengurusan telah menghadiahkan mereka hamper perayaan yang penuh dengan kegembiraan, mengiktiraf komitmen mereka pada musim yang riang ini. Pemberian cenderamata ini merupakan tanda terima kasih, membawa kegembiraan dan pengiktirafan kepada pasukan kami yang berdedikasi.
 
Sambutan Krismas
 
 
Pada 25 Disember 2023, sambutan ceria perayaan memenuhi Hotel 81 Premier Star apabila lobi kami berubah menjadi syurga Krismas yang memukau. Para tetamu menikmati Putaran Bertuah di Wheel of Fortune kami, sambil membawa pulang hadiah yang menarik. Kanak-kanak menerima tongkat gula-gula dan gelang tangan Xmas. Lihat foto tetamu dan staf kami yang memupuk semangat percutian.

Sementara itu, pasukan HQ meraikan Krismas dengan jamuan makan tengah hari yang meriah, turut bertukar-tukar hadiah dan mengambil bahagian dalam permainan bertema Krismas. Suasana mesra Krismas diserlahkan di seluruh hotel dan pejabat kami, menyebarkan senyuman dan kemesraan.
 
 
Mari Kita Mengenali...
 
Kumpulan pekerja Worldwide Hotels terdiri daripada pelbagai lapisan masyarakat. Selain berkhidmat dalam bidang hospitaliti, pekerja kami mempunyai minat dan kegiatan lain di luar waktu kerja. Mari kita berbual dengan…
 
Zackary Tay
 
 
Director of Revenue - HQ
 
Apakah fakta menarik tentang anda yang kebanyakan rakan sekerja anda tidak tahu?
Sebagai anak bongsu daripada empat beradik, saya belajar banyak daripada adik-beradik saya - kadang-kadang dengan cara yang sukar! Ini bermakna saya perlu cepat bertindak, menjadi pendengar yang baik dan cukup kreatif dalam menyelesaikan masalah, seperti memikirkan cara untuk mendapatkan lebih banyak bahagian ayam goreng. Pengalaman ketika zaman kanak-kanak ini telah tersemat dalam diri saya. Adik-beradik saya telah menjadikan saya seseorang yang menghargai perspektif yang berbeza dan boleh menyesuaikan diri dengan hampir semua situasi. Hal ini sesuatu yang berguna dalam kerjaya saya, terutamanya apabila bekerja dengan pelbagai pasukan atau menghadapi cabaran yang tidak dijangka.

Sila kongsikan 1 waktu atau peristiwa yang paling anda banggakan?
Hari anak saya dilahirkan pada tahun 2021 telah mengubah hidup saya. Bukan hanya tentang malam tanpa tidur yang lena atau belajar cara menukar lampin dengan sepantas kilat. Sebaliknya si kecil ini yang mengajar saya tentang perkara penting - seperti erti kesabaran, makna sebenar tarikh akhir (seperti tangisan kelaparan pada 3.00 pagi) dan cara menghargai detik-detik kecil yang bermakna. Pengalaman ini telah dibawa dalam kehidupan kerja saya juga. Saya mendapati diri saya menjadi lebih memahami rakan sekerja, lebih baik dalam mengurus masa dan benar-benar memfokuskan pada perkara yang penting.

Siapakah yang anda paling kagumi dan mengapa?
Saya sangat mengagumi isteri saya kerana kebolehannya dalam melakukan segala-galanya. Beliau bagai adiwira yang kini menguruskan kerjayanya, rumah tangga sambil mengejar impiannya sendiri. Kuasa rahsia dirinya? Beliau tidak pernah hilang sabar dan sentiasa mencari cara untuk ketawa, walaupun pada hari yang sukar. Beliau banyak mengajar saya agar kekal positif dan mencari keseronokan dalam keadaan yang huru-hara.

Apakah yang mendorong/memotivasikan anda?
Pada penghujung hari, saya menjadi bersemangat kerana keluarga saya. Mereka pasukan saya, pasukan penyorak saya dan kadangkala pengkritik saya yang paling tegas. Tidak kira sama ada memastikan lampu menyala dan peti sejuk dipenuhi atau memberi contoh kepada anak-anak saya bahawa kerja keras membuahkan hasil, mereka adalah keutamaan dalam segala kerja yang saya lakukan. Mereka membuatkan saya tetap teguh dan mengingatkan saya tentang apa yang sebenarnya penting. Itulah sebabnya saya terus mengharungi hari yang mencabar dan orang pertama yang saya ingin berkongsi kejayaan.

Apakah hobi anda?
Saya seorang peminat teknologi dan data, sentiasa tidak sabar-sabar untuk melihat perkara baharu – seperti lawatan Ahad ke McDonald's semasa kecil, menunggu Happy Meal. Untuk masa rehat, kebiasaannya saya bermain permainan video atau mengayun raket di gelanggang skuasy. Saya baru sahaja belajar skuasy bersama isteri saya dan menarik sekali untuk mempelajari sesuatu yang baharu setiap kali. Keluarga kami gemar melancong. Kami suka meneroka tempat baharu, mencuba makanan yang unik dan mencipta kenangan indah. Hobi saya, teknologi, data, permainan, sukan atau melancong – mengekalkan kehidupan agar terus menarik dan menyeronokkan.
 
 
Mari Kita Mengenali...
Vannica Choong
 
 
Executive Assistant Manager - Hotel Mi Rochor
 
Apakah fakta menarik tentang anda yang kebanyakan rakan sekerja anda tidak tahu?
Saya pernah bercita-cita untuk menjadi pelayan bar dan memenuhi impian itu apabila bekerja sebagai pelayan bar sambilan di England untuk tempoh yang singkat.

Sila kongsikan 1 waktu atau peristiwa yang paling anda banggakan?
Saya sangat berbangga dengan keupayaan saya untuk meneruskan laluan kerjaya impian saya dengan membuat keputusan untuk meneroka pasaran kerja AS pada 2016. Usaha ini memberikan saya banyak pengalaman kali pertama ketika menceburi fasa baharu dalam hidup ini secara berdikari. Terutamanya, saya berjaya memperoleh cara untuk memiliki kereta, yang membolehkan saya menerokai pelbagai landskap dan bandar di seluruh Amerika Syarikat. Satu pencapaian yang sangat tidak dapat dilupakan adalah mengharungi kembara jalan raya sejauh 3,000 batu dari Texas Selatan ke San Francisco yang indah di Pantai Barat. Kembara yang mencabar ini meninggalkan kesan yang tidak dapat dilupakan dalam hidup saya, menawarkan saya pengalaman yang tidak ternilai dan dikenang.

Siapakah yang anda paling kagumi dan mengapa?
Bertemu Vanessa semasa saya di universiti di England sememangnya tuah yang tidak dijangka. Beliau bukan sekadar kawan; sebaliknya ahli keluarga. Vanessa memberikan impak dalam hidup saya. Beliau telah menjadi sumber inspirasi, mengajar saya betapa pentingnya keberanian dalam mengejar impian seseorang dengan keazaman yang tidak berbelah bagi, tanpa meninggalkan ruang untuk penyesalan. Persahabatan dan bimbingannya amatlah berharga.

Saya amat berbangga dengan Vanessa atas pencapaiannya yang luar biasa semasa memenangi Miss Universe Malaysia pada 2016. Menghadiri pertandingan Miss Universe di Las Vegas, di mana Vanessa mewakili Malaysia di pentas berprestij itu adalah satu penghormatan mutlak. Pencapaiannya merupakan bukti bakat dan dedikasinya dan saya bertuah kerana telah menjadi sebahagian daripada pengalaman yang tidak dapat dilupakan itu.

Apakah yang mendorong/memotivasikan anda?
Bagi saya, pengiktirafan dan penghargaan adalah pendorong yang mendalam untuk memupuk pertumbuhan peribadi dan peningkatan diri. Apabila saya diperakui dan dihargai atas usaha yang saya lakukan, pengiktirafan itu memberi impak positif yang mendalam pada pelbagai aspek perjalanan saya, terutamanya rasa tujuan, harga diri dan pencapaian keseluruhan. Kesan ini mendorong saya untuk mengekalkan pendekatan yang berdedikasi dan bersemangat untuk usaha saya.

Apakah hobi anda?
Melancong. Saya seronok meneroka tempat baharu, mengalami budaya yang berbeza dan menemui landskap baharu. Berseronok dalam pengembaraan dan penerokaan membolehkan saya membebaskan diri daripada rutin harian turut serta dalam pengalaman baharu dan menarik.
 
 
Keluarga WWH
 
 
Tahniah kepada rakan sekerja kami yang menyambut kelahiran cahaya mata mereka pada S4 2023:

Lim YiXuan - HQ
Harvinpal Kaur - HQ
Teo Zhen Chang Patrick - Mercure ICON Singapore City Centre
 
 
Kami Sedang Mencari Pekerja!
 
 
Kenalkan orang yang anda tahu dan dapatkan insentif sehingga $1,000!

Worldwide Hotels Group sedang berusaha untuk merekrut rakan sekerja baharu (SC & SPR) untuk menyertai pasukan kami yang menyeronokkan dalam beberapa bulan akan datang. Kami melanjutkan program rujukan sekali lagi istimewa ini sehingga kami memenuhi keperluan ahli pasukan kami, jadi tunggu apa lagi?

Jawatan kosong
Housekeeping Attendant (Hotel or Room cleaning) / Supervisor
Guest Service Officer / Bellman / Supervisor
Front Office Executive / Senior Front Office Executive / Supervisor
Maintenance Officer / Supervisor

Kriteria Kelayakan
● Calon yang dirujuk mesti diperoleh melalui usaha individu tidak termasuk penggunaan media sosial atau mana-mana platform pengambilan berbayar atau tidak berbayar yang lain.
● Pemberi rujukan dan orang yang dirujuk mestilah tidak mempunyai hubungan pelaporan yang langsung.
● Bukan bekas pekerja yang telah berhenti kerja.
● Pekerja yang mempunyai gred pekerjaan C-1 dan ke atas dan/atau jawatan yang terlibat dalam pengambilan TIDAK layak menerima insentif tersebut. cth. HR dan staf yang bertanggungjawab dalam pengambilan pekerja dan Pengurus Besar hotel.
● Permohonan secara bersemuka di bangunan hotel tidak ditakrifkan sebagai kes rujukan.

Pembayaran
● Bayaran kepada pemberi rujukan akan dibuat pada bulan ke-4 dan ke-7 dari tarikh penyertaan staf baharu sebanyak $500 setiap kali melalui gaji biasa. Kedua-dua pemberi rujukan dan staf yang dirujuk mesti disahkan pada masa pembayaran.
● Kedua-dua pemberi rujukan dan staf baharu TIDAK boleh menyampaikan notis berhenti kerja atau ditamatkan perkhidmatan pada masa pembayaran.

Proses
● Nyatakan dalam borang permohonan yang dirujuk untuk layak menyertai.
● Maklumkan HR/gaji setiap kali ada kes rujukan melalui shida@wwhotels.com / leeszemin@wwhotels.com / allpay@wwhotels.com
 
 
Kadar Kakitangan

Penginapan Luar Negara
 

Kakitangan Worldwide Hotels boleh menikmati diskaun eksklusif untuk penginapan di hotel luar negara kami. Nikmati kadar-kadar khas di bawah, yang termasuk WiFi percuma untuk semua bilik.
 
 
Ibis Melbourne Central
Kadar sewa bilik semalaman: AUD 70 NETT
Pilihan sarapan pagi AUD 20 BERSIH setiap orang setiap hari
Novotel Melbourne Central
Kadar sewa bilik semalaman: AUD 95 BERSIH
Pilihan sarapan pagi AUD 20 BERSIH setiap orang setiap hari
 
 
Oakwood Studios Sukhumvit Bangkok
Kadar bilik setiap malam: THB 1,200 BERSIH
Pilihan sarapan pagi THB 350 bersih setiap orang setiap hari
Ibis Budget Osaka Umeda
Kadar bilik setiap malam: JPY 7,500 BERSIH
Sarapan pilihan pada JPY 1,600 setiap orang setiap hari
 
 
Travelodge Dongdaemun, Seoul
Kadar bilik setiap malam: KRW 66,000 BERSIH
Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
Swiss Garden Hotel Bukit Bintang Kuala Lumpur
Kadar bilik setiap malam: RM 160 BERSIH
Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
 
 
Ibis Styles Brisbane Elizabeth Street
Kadar bilik setiap malam: AUD 100 BERSIH
Sarapan pilihan pada AUD 20 NETT setiap orang setiap hari
Holiday Inn Perth City Centre
Kadar bilik setiap malam: AUD 120 BERSIH
Sarapan pilihan:
Bufet Penuh - AUD 36.00 setiap orang sehari
Kontinental - AUD 28.00 setiap orang sehari
 
 
Travelodge Bukit Bintang
Kadar bilik setiap malam: RM 120 BERSIH
Sarapan pilihan pada RM 20 seorang setiap hari
Travelodge Sukhumvit 11, Bangkok
Kadar bilik setiap malam: THB 1,200 BERSIH
Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
   
   
Travelodge Pattaya
Kadar bilik setiap malam: THB 900 BERSIH
Termasuk sarapan harian untuk 2 orang


 
 
Terma dan Syarat:

Untuk tempahan: Semua tempahan bilik perlu dibuat melalui unit Pembangunan Perniagaan untuk diproses melalui kod QR (di atas).

● Kadar sah dari 1 Januari 2024 hingga 31 Disember 2024.

● Kakitangan perlu mendaftar masuk sendiri (iaitu tidak boleh menempah untuk kawan-kawan atau keluarga).

● Kakitangan layak untuk menempah sehingga 2 bilik per tempahan pada kadar eksklusif yang ditawarkan

● Semua tempahan perlu melalui akaun individu (bayar semasa daftar masuk).

● Untuk memastikan Kadar Kakitangan tidak akan disalahgunakan, Kadar Kakitangan tidak akan diluluskan jika sebarang tempahan dibuat terus dengan hotel tanpa pengesahan daripada unit Pembangunan Perniagaan.

● GM/GH di setiap hotel individu bertanggungjawab untuk mengesahkan kelayakan pekerja.

● Sebarang perubahan kadar akan dikemas kini tidak lama lagi.
 
 
CALI @ Novotel Singapore on Kitchener
 
 
Pekerja Worldwide Hotels boleh menikmati diskaun staf berikut di CALI, restoran Makan Sepanjang Hari di Novotel Singapore on Kitchener:

Isnin hingga Khamis - 50% daripada jumlah bil
Jumaat hingga Ahad dan Cuti Umum - 30% daripada jumlah bil

Tunjukkan pas staf WWH anda apabila tiba di restoran untuk menikmati tawaran tersebut.
 
 
Ciri Hotel

Hotel Mi Rochor




Bilakah Hotel Mi Rochor mula beroperasi?
Hotel Mi Rochor memulakan operasinya pada 30 November 2023.

Boleh terangkan peranan harian rakan-rakan sekerja anda di Hotel?
Meja Penyambut Tetamu dan Penerimaan: Urus daftar masuk tetamu, tempahan dan berikan maklumat tentang kemudahan dan tarikan hotel. Mengendalikan panggilan telefon, pembayaran dan berkoordinasi dengan jabatan lain.

Pengemasan: Membersihkan bilik tetamu bersih dan kawasan awam, memastikan bilik kemas dan sedia menerima tetamu. Tugas termasuk menukar cadar katil, menambah kemudahan dan mengekalkan kebersihan.

Perkhidmatan Concierge: Bantu tetamu dengan perkhidmatan seperti tempahan restoran, pengaturan pengangkutan dan menyediakan maklumat tentang lokasi tarikan pelancong tempatan.

Penyelenggaraan dan Kejuruteraan: Memastikan infrastruktur fizikal hotel diselenggara dengan baik, menyelia paip, sistem elektrik, HVAC dan segala kemudahan.

Pengurusan dan Pentadbiran: Mengawasi operasi harian, mengurus jadual staf, mengendalikan belanjawan, menangani kebimbangan tetamu dan membuat keputusan strategik.

Keselamatan: Memantau premis untuk memastikan keselamatan tetamu, staf dan harta benda hotel. Lakukan rondaan rutin, memantau sistem pengawasan dan bertindak balas terhadap insiden atau kecemasan.

Apakah yang anda atau rakan sekerja anda lakukan untuk memenuhi kepuasan atau keperluan tetamu?
Pengalaman Pelanggan yang Dipertingkatkan: Rakan sekerja menumpukan pada menyediakan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang dengan menyapa tetamu dengan mesra, menangani pertanyaan dan kebimbangan dengan penuh perhatian dan memastikan respons yang pantas dan berbudi bahasa. Matlamat mereka adalah melebihi jangkaan tetamu dan mencipta pengalaman yang positif dan tidak dapat dilupakan.

Fakta Menarik


 
 
Mengenali Kejiranan Anda - Rochor
 
 
Rakan sekerja kami, Kusaka, telah mengelilingi Rochor untuk menunjukkan kepada kami beberapa permata tersembunyi tetapi pertama-tama, adakah anda tahu?...

Rochor yang ditubuhkan era pra-Raffles, berkembang maju sebagai hab yang sibuk dengan padang lumba awal Singapura dan aktiviti perdagangan yang penting. Dari masa ke masa, Rochor menyaksikan peristiwa penting, termasuk Perdagangan Lembu dan Pasar Lambak Jalan Sungei.

Hari ini, Rochor mengintegrasikan kemodenan dengan tradisi dengan lancar, menampilkan HDB, pembangunan swasta dan rumah kedai yang dipelihara dengan baik.

Sekarang, mari kita beralih kepada beberapa permata tersembunyi di Rochor sendiri!



1. Sim Lim Square
2. Abdul Gaffoor Mosque
3. Kwan Im Thong Hood Cho Temple
4. Singapore Visitor Centre @ Indian Heritage Centre
5. 3 Meals a Day
6. Mr Biryani (Halal)
7. Ratu Lemper (Halal)
8. Albert Centre Market and Food Centre
 

Tempat Tarikan Tempatan
Trifecta




 
Alami keseronokan pergunungan, deruan ombak dan keseronokan luncur bowl, semuanya di satu tempat dalam satu hari.

Menuju ke destinasi
Dengan MRT: Ambil North-South Line (Merah) dan turun di Stesen MRT Somerset. Dari sana, anda boleh mengambil Exit A untuk menuju ke aras bawah di mana anda akan dapat melihat TRIFECTA di sebelah kiri anda, terletak betul-betul di belakang pusat beli-belah 313@somerset yang popular.

Dengan bas: Naik bas berikut untuk tiba di perhentian bas betul-betul di depan pintu Trifecta.
Kod Perhentian Bas: 08121
No Bas.: 7, 14, 14e, 16, 16M, 36, 36B, 65, 77, 106, 111, 123, 124, 143, 162, 162M, 167, 174, 174e, 175, 190, 972, 972M

Tempat letak kenderaan: Tiada tempat letak kereta di premis Trifecta. Anda juga boleh mencari tempat letak kereta yang selesa di kemudahan berdekatan yang berikut.
111 Somerset | Orchard Gateway | 313@Somerset | Comcentre

Dapatkan maklumat lanjut di sini.

Waktu buka & kos: 8am to 11pm daily
Maklumat lanjut tentang kos.


More info on Trifecta
 
 
Tahun Baharu Cina
 
 
Tahun Baharu Cina juga dipanggil "Pesta Musim Bunga" dan "Tahun Baharu Lunar". Jatuh pada awal musim bunga di hemisfera utara. Tahun Baharu Cina disambut oleh masyarakat Cina yang tersebar di seluruh dunia dan mempunyai sejarah beribu-ribu tahun dahulu.

Kami ingin mengucapkan Selamat Tahun Baharu Cina kepada anda dan orang tersayang!
 
 
Cara Mengesan E-mel Pancingan Data (Phishing)
 


Ikuti langkah di bawah untuk melihat e-mel pancingan data.

1. Ucapan sapaan umum
Mesej pancingan data selalunya bermula dengan ucapan yang tidak peribadi sama sekali. "Pengguna yang dihormati" atau "Hello, ahli PayPal" harus dicurigai. Mesej daripada PayPal akan sentiasa menggunakan nama penuh yang disenaraikan dalam akaun PayPal anda.

2. Lampiran
Lampiran boleh mengandungi perisian hasad, jadi jangan sekali-kali membukanya melainkan anda 100% pasti kandungan e-mel itu sah.

3. Rasa mendesak
Jangan hiraukan mana-mana rayuan yang mendesak anda mengambil tindakan pantas atau memberi amaran kepada anda tentang masalah yang akan menjejaskan status akaun anda.

4. URL palsu
Jika alamat web tidak teratur atau kelihatan mencurigai, jangan klik apa-apa dan tutup.

5. Meminta maklumat sensitif
Jangan sekali-kali memberikan maklumat peribadi, kad kredit atau akaun melalui e-mel, teks atau telefon.

6. Kandungan yang ditulis dengan buruk
Kesalahan taip, ejaan dan tatabahasa yang salah adalah perkara biasa dalam mesej pancingan data.


Source
 
 
Gaya Hidup
 
5 Tips untuk Bahagia

Tidak kira versi kebahagiaan sebenar anda, menjalani kehidupan yang lebih bahagia dan lebih puas boleh dicapai. Berikut ialah beberapa tweak pada tabiat biasa anda yang boleh membantu anda sampai ke sana.
 
 
Petua #1
Senyum

Senyum menyebabkan otak mengeluarkan dopamin yang membuatkan kita lebih bahagia. Cuba mulakan setiap pagi dengan tersenyum pada diri anda di cermin.
 
 
Petua #2
Senaman

Bersenam bukan sahaja untuk badan anda. Senaman yang kerap boleh membantu mengurangkan tekanan, perasaan bimbang dan gejala kemurungan sambil meningkatkan harga diri dan kebahagiaan. Sedikit aktiviti fizikal sahaja sudah boleh membuat perubahan.
   
 
Petua #3
Amalkan Rasa Bersyukur

Rasa bersyukur boleh meningkatkan mood anda selain manfaat yang lain. Anda boleh cuba memulakan setiap hari dengan mengakui satu perkara yang anda syukuri. Anda boleh melakukannya semasa sedang memberus gigi atau hanya menunggu jam penggera berbunyi.
   
 
Petua #4
Berikan Pujian

Memberi pujian yang ikhlas adalah cara pantas dan mudah untuk menceriakan hari seseorang sambil meningkatkan kegembiraan anda sendiri. Pandang mata orang yang sedang dipuji dan ucapkan dengan senyuman supaya mereka tahu anda bersungguh-sungguh. Anda mungkin terkejut dengan betapa baiknya perasaan anda.
   
   
 
Petua #5
Tarik nafas dalam-dalam

Pernafasan yang perlahan dan senaman pernafasan dalam boleh membantu mengurangkan tekanan. Apabila anda berasa tertekan atau tidak keruan kelak, lakukan langkah-langkah ini:
1. Pejamkan mata, bayangkan memori bahagia.
2. Tarik nafas perlahan-lahan melalui hidung anda.
3. Hembus nafas perlahan-lahan melalui mulut anda.
4. Ulang untuk tenang.
   

Cara Menjadi Gembira - Rahsia Kebahagiaan


Brendon membicarakan tentang cara untuk memupuk lebih banyak kebahagiaan dalam hidup anda.

Brendon Burchard merupakan pengarang laris #1 New York Times yang bukunya termasuk THE CHARGE, THE MILLIONAIRE MESSENGER dan LIFE'S GOLDEN TIKET. Larry King menamakannya "salah seorang pembimbing motivasi dan pemasaran terbaik di dunia."

 
 
 
Tahniah kepada Pemenang Pop Kuiz 
Oktober 2023
 
Mercure ICON Singapore City Centre Ganesh
Front Office Executive
 
V Hotel Lavender Mohamad Syahrizan
Housekeeping
 
V Hotel Lavender Jukim Bin Mosikul
Housekeeping
 
V Hotel Lavender Ly Thi Tuyet (Snow)
Housekeeping
 
 
 
Pop Kuiz!

Ikuti Kuiz Pop kami untuk memenangi Percutian 2H1M untuk 2 orang dengan baucar sarapan + makanan di cawangan yang mengambil bahagian!

Peraduan akan tamat pada 15 Mac 2024. Pemenang akan diumumkan sebelum April 2024.

Ikuti kuiz di sini!
 
 
Worldwide Worldwide Hotels kini memiliki dan menguruskan 7 jenama hotel di Singapura; ICON Hotel, V Hotel, Hotel Boss, Hotel Mi, Value Hotel, Venue Hotel dan Hotel 81. Jenama-jenama ini mempunyai lebih daripada 8,000 bilik merentasi 41 hotel, yang meletakkan Worldwide Hotels sebagai kumpulan hotel tempatan biasa yang terbesar di Singapura.
 
 
     
 
       
 
Lihat arkib Surat Berita Worldwide
2023 October       2023 July       2023 Apr       2023 Jan       2022 Oct       2022 Jul       2022 Apr      
2022 Jan       2021 Oct       2021 Jul       2021 Apr       2021 Jan       2020 Oct        2020 Jul      
2020 Jan       2019 Oct