Ada masalah untuk melihat e-mel ini? Lihat versi dalam talian di sini

Dapatkan Surat Berita Worldwide dalam Berbilang Bahasa
English    华语     Melayu


Klik di sini untuk kongsi melalui WhatsApp



 
Worldwide Hotels
 
 

Mesej daripada
Ketua Pegawai Eksekutif Kami

Dear Colleagues,

Pemulihan sektor pelancongan di Singapura semakin meningkat, dengan 1 juta pelawat dicatatkan pada Mac. Meskipun keadaan sekarang ini tidak begitu baik dengan kadar faedah yang tinggi dan kemerosotan ekonomi, saya yakin semua kerja keras kita akan membantu Kumpulan beroperasi dengan baik.

Ramai rakan sekerja baharu telah menyertai kami baru-baru ini. Terima kasih kepada semua pengurus dan pekerja kanan yang telah menyambut kemasukan mereka dengan penuh hormat.

Saya gembira dan tidak sabar untuk berjumpa dengan anda semua di Majlis Makan Malam Kakitangan yang akan datang. Sila datang dengan penuh bergaya, dan Terima kasih!

Warm Regards,

Carolyn Choo

 
Nilai-Nilai Teras Worldwide Hotels
 
 
 

Nilai-Nilai Teras & Pemacu Utama bagi Worldwide Hotels

 
 
Nilai-Nilai Teras Worldwide Hotels – Berbilang Bahasa
 
English   Chinese   Malay   Tamil
 
 
Janji & Ciri-Ciri Worldwide Hotels Dan 6 Jenama
 
 
Janji Jenama: Janji Jenama adalah janji kami kepada pihak berkepentingan, yang didukung dalam semua urusan kami, produk & perkhidmatan baharu, cara kami berkelakuan, cara kami berkomunikasi ... segala-galanya!

Ciri-Ciri Jenama: Ciri-ciri Jenama adalah sokongan yang akan membentuk Proposisi Jenama kami. Ia akan menetapkan bagaimana kami ingin jenama kami dilihat oleh semua pihak berkepentingan kami. Disebabkan ciri-ciri jenama kami akan digunakan untuk memastikan kami akan dapat menyampaikan proposisi jenama kami, ia akan digunakan untuk menanda aras segala perilaku & pertuturan kami.

Sila telitikan Janji & Ciri-Ciri bagi Worldwide Hotels dan 6 Jenama kami

PDF Janji & Ciri-Ciri Worldwide Hotels Dan 6 Jenama
 
 
Worldwide Hotels - Tinjauan Nilai Teras Kami 2022
 
 
Terima kasih kepada semua kerana melengkapkan Tinjauan Nilai Teras Worldwide Hotels 2022.

Secara keseluruhan, dalam setiap modul Nilai Teras Kami, respons tinjauan terus memberi sokongan. Maka ini menunjukkan keyakinan terhadap garis dasar dan menandakan Worldwide Hotels terus menuju ke haluan yang betul.

Pada tahun 2023, hasil Tinjauan Nilai Teras Kami akan menentukan bahagian teras terhadap kemajuan dicapai dan bahagian yang mungkin memerlukan usaha dan tumpuan lanjut.

Pelan dan Tindakan Strategik akan ditangani secara khusus semasa kami berusaha memperkasakan Worldwide Hotels menjadi sebuah persekitaran kerja inklusif yang berjaya dan unggul.
 
 
Pendapat Anda Penting
 


Seperti yang diulaskan dalam Tinjauan Nilai-Nilai Teras 2021 Kami, respons dan pandangan anda adalah amat penting. Pendapat anda yang dihargai akan terus membantu dalam membentuk Nilai-Nilai Teras Kami dan mengukuhkan Worldwide Hotels. Maklum balas anda akan membantu kami untuk memahami kebimbangan anda dan menanganinya tepat pada waktunya. Sila klik pada pautan di bawah untuk memberikan maklum balas yang membina tentang kekurangan yang boleh diperbaiki.

Semua penghantaran akan dirahsiakan dan akan dikendalikan oleh Ketua Sumber Manusia.

Hantarkan Pendapat/Maklum Balas Anda
 
 
Pemberitahuan Maklumat
 


Untuk tujuan tadbir urus, syarikat menggalakkan mana-mana pekerja untuk bebas mendedahkan atau memberitahu kebimbangan mereka tentang kesalahan yang telah berlaku atau yang mungkin berlaku.

Pemberi maklumat boleh menulis kepada Ketua Jabatan anda atau Pembantu Timbalan Presiden, Sumber Manusia Kumpulan (elainechan@wwhotels.com).

Untuk kejadian serius yang mungkin merisikokan kebebasan bersuara, pemberitahu maklumat boleh menulis terus kepada CEO (CEO - carolyn@wwhotels.com). .
 
 


Seiring dengan Nilai-Nilai Teras Kami dan untuk memastikan sepenuh persefahaman, sila ambil masa untuk mencuba permainan "WWH Kahoot! Gamification".

"WWH Kahoot! Gamification" adalah permainan yang amat mesra pengguna dan boleh digunakan untuk mempromosikan Nilai-Nilai Teras Kami dalam suasana baharu. Klik pada url di bawah "WWH Kahoot! Gamification"

Cara Untuk Bermain
 
 
Kategori Cemerlang
 
Program Penghargaan Semua Sekali WWH
 
 
Semua ahli pasukan Worldwide Hotels harus berusaha untuk menyampaikan layanan yang cemerlang dalam setiap aspek perkhidmatan tetamu.

Program Penghargaan Semua Sekali WWH akan mengiktiraf individu-individu pada setiap suku tahun, yang mana telah benar-benar mendukung Nilai-Nilai Teras Kami seperti berusaha lebih keras untuk meningkatkan pengalaman tetamu, menyelesaikan masalah dengan berkesan atau berkhidmat dengan cemerlang, dan sentiasa bersedia untuk membantu.

Kami, dengan sukacitanya mengucapkan tahniah kepada Penerima Anugerah Program Penghargaan Semua Sekali WWH bagi S1 2023 atas prestasi cemerlang mereka.



Cik Jasmine Toh - Hotel Manager, Hotel 81 Elegance
Cik Zion Cheah Pei Shan - Assistant Manager, Value Hotel Thomson
En. Patrick Teo Zhen Chang - Executive Housekeeper, Hotel Boss
En. Sidney Chng Kok Keong - IT Executive, Hotel 81 Star
En. Jukim Bin Mosikul - Hotel Attendant, V Hotel Lavender 

Tahniah diucapkan kepada mereka. Terima kasih kerana telah mematuhi Nilai-Nilai Teras Kami dalam membuat keputusan anda dan atas usaha anda untuk memastikan kejayaan Wordwide Hotels, dan menjadikannya tempat kerja yang baik dan bersepadu untuk kita semua. Terima kasih juga kerana masih mengekalkan tahap perkhidmatan dan layanan tetamu yang cemerlang pada masa yang mencabar ini.

Name Details
Cik Jasmine Sejak Jasmine memegang jawatan Pengurus Hotel di Hotel 81 Elegance pada tahun lepas, dia telah berusaha sebaik mungkin untuk memotivasikan pasukannya supaya bekerja keras dalam keupayaan masing-masing. Semasa CNY, mereka telah menyewa kostum God of Fortune sepanjang minggu CNY untuk memeriahkan lagi suasana CNY pada musim perayaan.
Cik Zion Tugas harian Cik Zion termasuk memeriksa inventori bilik, kad pendaftaran, membersihkan bilik, menyemak semua tempahan yang diterima dan memastikan bilik yang telah ditempah sudah diperiksa dan sedia untuk penginapan tetamu. Dia mudah didekati dan sentiasa bersedia untuk membantu pasukan pejabat depan menjalankan tugas harian mereka.
En. Patrick Pada waktu hotel kekurangan tenaga kerja ketika beralih daripada GQF kepada operasi biasa, Patrick telah memotivasikan pasukannya untuk menjalankan tugas tambahan di luar skop kerja mereka. Dia menguruskan pasukan pengemasan yang terbesar dalam Kumpulan secara berdisiplin, dan dia dihormati (dan disukai) oleh ahli pasukannya.
En. Sidney Sidney disenangi ramai di tempat kerja kerana sikapnya yang ceria, dan dia dikenali sebagai penyelesai masalah yang boleh dipercayai. Dia sering kali bekerja di luar skop tugasnya untuk menyelesaikan masalah teknikal berkaitan perkakasan/perisian. Kami amat berbangga untuk mempunyai pekerja sepertinya.
En. Jukim En. Jukim adalah pekerja yang komited dan sentiasa bersedia untuk berkongsi pengetahuan serta kepakarannya dalam memperbaiki alat dan peralatan pembersihan. Dia juga menjalankan tugas lain dan kerap bertanya khabar dengan rakan sekerja, terutamanya pekerja baharu. Jukim bekerja secara jujur dan akan melaporkan apa-apa isu yang mungkin timbul. Dia telah mengubah suai mop pembersih untuk memudahkan kerja bagi pasukan. Jukim sedang dilatih untuk memikul lebih banyak tanggungjawab dalam lingkungan kerja yang lebih besar. Dia adalah contoh teladan yang baik untuk semua ahli pasukan.

Maklumat lanjut tentang Program & Pemenang WWH All Together.
 
 
 
Sorotan
 
Tabung Bantuan Banjir Semua Sekali WWH
 
 
Hujan lebat baru-baru ini telah menyebabkan banjir dalam beberapa negeri di Malaysia, yang telah menjejaskan sesetengah rakan sekerja kami yang berasal dari Malaysia. Banjir ini telah menyebabkan kerosakan dan kehilangan tempat tinggal dan memindahkan/menjejaskan mereka dan/atau keluarga mereka.

Sebagai organisasi yang inklusif dan penyayang, Worldwide Hotels telah menubuhkan Tabung Bantuan Banjir Semua Sekali WWH untuk membantu pekerja yang terkesan dalam waktu mencabar sekarang ini.
 
 
Sesi Bersama CEO untuk Pemenang ATP S1 2023
 
 
Makan malam bersama dengan pemenang ATP S1 2023, di Jubilicious, Hotel Boss. Kami berbangga yang mereka telah berusaha sebaik mungkin untuk menjadi lebih kuat dalam keadaan yang mencabar ini. Usaha calon-calon lain turut dihargai, dan kami berharap lebih banyak pencalonan akan diterima pada suku-suku yang akan datang.

Tahniah kepada semua pemenang!
 
 
Majlis Makan Malam Worldwide Hotels 2023
 
 
Tarikh:
Rabu, 26 April 2023 (Atrium Ballroom)
Rabu, 3 Mei 2023 (Padang dan Collyer Ballroom)

Masa:
Tiba sebelum 5:45 ptg untuk menyertai aktiviti di ruang legar pada 6 ptg.
Semua perlu berada di tempat duduk pada 6:45 ptg.

Tempat:
Fairmont Hotel, Ballroom Aras 4
(Ambil lif di Menara Selatan ke Aras 4)

Tema:
Malam Retro

Sertai kami di Majlis Makan Malam 2023 kami di Fairmont Hotel pada 26 April dan 3 Mei! Mari berjumpa teman-teman lama dan juga teman-teman baharu sambil menjamu selera. Tema majlis pada tahun ini adalah Retro, jadi mula rancangkan pakaian anda - pemakai pakaian terbaik akan menerima hadiah! Jangan ketinggalan untuk menyertai majlis bernostalgia ini - mari berpesta bersama-sama!

PS: Anda akan mendapat kod QR digital anda daripada GM/HM/HOD masing-masing tidak lama lagi!
 
 
Rombongan China Pertama
 
 
Hotel 81 Orchid baru-baru ini telah menyambut kedatangan Rombongan Pertama dari China pada Mac 2023, semenjak pandemik.
 
 
Peningkatan Pekerja
 
 
SFOE En. Ibrahim dari Hotel 81 Sakura sedang mengikuti modul ke-3 dalam kursus Diploma, yang telah pun dilengkapkan dan ditamatkan oleh 3 Pengurus Hotel pada hujung 2022.
 
 
Latihan Penggunaan Pemadam Api - Hotel Mi
 
 
Untuk memastikan keselamatan kebakaran di kawasan hotel, latihan menggunakan pemadam api telah diadakan untuk semua kakitangan penyelenggaraan di Hotel Mi.
 
 
WWH Privileges
 
 
Kami mengajak anda untuk mendaftar bagi "Keistimewaan WWH" supaya dapat menikmati diskaun istimewa, selain menerima berita terkini dalam tawaran promosi dan cuti inap kami.

Untuk mendaftar, sila klik pada pautan ini: http://eepurl.com/hnGRWj dan isikan butiran anda seperti yang diminta. Semua data peribadi akan dirahsiakan menurut Akta Perlindungan Data Peribadi (PDPA). (PDPA).
 
 
Ikuti Halaman Facebook & Instagram WWH
 
 
Berikan sokongan anda kepada perniagaan kami dengan menyukai Halaman Facebook (FB) dan Halaman Instagram (IG) syarikat.

Instagram
Facebook
 
 
Lawatan Kilang Dobi
 
 
VP, En. Sunshine Wong dan beberapa orang pengurus dari Hotel 81 telah melawati kilang dobi untuk melihat operasi dobi dan berkenalan dengan jabatan-jabatan di sana.
 
 
Lawatan Hotel - Hari 4 CNY
 
 
Pasukan pemimpin telah melawati hotel-hotel pada hari keempat Tahun Baharu China untuk meraikan dan menunjukkan penghargaan kepada pasukan operasi.
 
 
Hiasan CNY
 
 
HQ telah menyediakan beberapa hiasan CNY, yang telah dihantar ke semua hotel untuk tetamu berinteraksi dan bergambar dengannya bagi laman Instagram mereka.
 
 
Majlis Lohei - Value Hotel Nice
 
 
Value Hotel Nice telah mengadakan majlis Lohei secara kecil-kecilan untuk semua tetamu dan kakitangan di lobi hotel semasa Tahun Baharu China!
 
 
Makan Malam Stimbot + Perjumpaan CNY - V Hotel Bencoolen
 
 
Pengurus di V Hotel Bencoolen telah mengumpulkan dana untuk memastikan semua atendan hotel dan atendan bilik dapat menikmati makan malam stimbot pada malam CNY dan makan malam/sesi KTV pada hari CNY. Kakitangan dialu-alukan untuk berkongsi maklum balas mereka tentang pengalaman bekerja di V Bencoolen dan cadangan untuk memperbaiki kerja. Layanan khas telah diberikan kepada RA Vietnam memandangkan ini merupakan kali pertama kami bekerja dengan pekerja Vietnam.

Sebelum makan malam bermula, kami juga telah menyampaikan bakul hadiah CNY kepada RA May Guan Chunmei (Calon ATP S1) kerana terpilih sebagai atendan pembersihan bilik yang paling konsisten bekerja sepanjang tahun lepas..
 
 
Perpaduan Kakitangan - Hotel Boss
 
 
Sesi perjumpaan kakitangan telah diadakan dengan semua pengurus dan penyelia Hotel Boss di Landmark Restaurant Village Hotel Bugis.
 
 
Sambutan Hari Valentine – Hotel Mi
 
 
Pasukan pengemasan di Hotel Mi telah meraikan tetamu wanita pada Hari Valentine dengan hadiah bunga ros yang dibalut dengan kertas & reben sempena Hari Valentine.
 
 
BBQ - Value Hotel Thomson
 
 
Value Hotel Thomson telah mengadakan sesi BBQ untuk berkenalan dengan semua kakitangannya!
 
 
Makan Malam Bersama di Raja 21 - V Hotel Bencoolen
 
 
FOM Philomena dengan murah hatinya, telah menyumbangkan hadiah $600 yang diterima sebagai penerima anugerah ATP S4 untuk kegunaan pasukan. Pasukan telah menjamu selera bersama-sama sambil berbincang mengenai arahan dan protokol kerja.
 
 
Perjumpaan Krismas - Hotel 81 Elegance
 
 
Pasukan kami di Hotel 81 Elegance telah mengadakan perjumpaan pada musim cuti untuk meraikan Perayaan Krismas. Tabung Perpaduan Kakitangan telah digunakan bagi mengadakan sesi perjumpaan di Hotel untuk kakitangan berkenalan sambil menjamu selera dan bertukar hadiah.
 
 
Mari Kita Mengenali...
 
Worldwide Hotels mempunyai komuniti pekerja yang terdiri daripada semua lapisan masyarakat. Selain daripada mementingkan hospitaliti, warga kami mempunyai pelbagai minat dan usaha di luar kerja. Mari kita kenali…
 
Sunshine Wong
 
 
Vice President, Operations - Worldwide Hotels
 
Apakah fakta menarik tentang anda yang tidak diketahui kebanyakan rakan sekerja anda?
Saya pernah bekerja di beberapa negara selain daripada Singapura, termasuk Malaysia, Indonesia (Bali & Batam), Cambodia, Hong Kong, China, Jepun, Fiji (projek) dan Las Vegas, USA (universiti).

Sila kongsikan 1 waktu atau peristiwa yang paling anda banggakan?
Bekerja untuk mendiang HRH Sihanouk dari Cambodia sebagai Pengurus Besar di Hotel Le Royal Cambodia

Siapakah yang anda paling kagumi dan mengapa?
Mendiang ayah saya. Dia rendah diri dan sentiasa memberi pujian untuk sebarang kejayaan kepada orang lain dan bukan dirinya sendiri.

Apakah yang mendorong/memotivasikan anda?
Berkongsi pengalaman saya dengan orang lain dan membantu orang lain memajukan kerjaya mereka. Semua orang berhak diberikan peluang.

Apakah hobi anda?
Apa-apa jenis sukan, terutamanya golf dan bola sepak.
 
 
Mari Kita Mengenali...
Elaine Chan
 
 
Assistant Vice President, Group Human Resources - Worldwide Hotels
 
Apakah fakta menarik tentang anda yang tidak diketahui kebanyakan rakan sekerja anda?
Saya mengamalkan Yoga 4 kali seminggu, dan Aerial Yoga adalah kegemaran saya.

Sila kongsikan 1 waktu atau peristiwa yang paling anda banggakan?
Berjaya sampai ke bahagian utara tertinggi di dunia. Saya dapat melihat dan berdepan dengan Glasier di Norway.

Siapakah yang anda paling kagumi dan mengapa?
Tim Berners-Lee, pengasas World Wide Web yang telah membawa kita ke era Internet berkelajuan tinggi sekarang ini. Ciptaannya telah benar-benar memperbaiki kehidupan untuk manusia.

Apakah yang mendorong/memotivasikan anda?
Jika saya dapat menyumbang secara positif kepada keluarga, komuniti dan kerja saya. Saya rasa paling bermotivasi apabila sumbangan dan tindakan saya berjaya menggembirakan orang lain.

Apakah hobi anda?
Saya suka bermain mahjong dan melancong.
 
 
Keluarga WWH
 
 
Tahniah kepada rakan-rakan sekerja yang telah menyambut cahaya mata pada S1 2023:

Elaina Moh Siew Yee - HQ
Dinah Jallal - HQ
Muhammad Shafiallah Bin Atham - Hotel Boss
Rose Saliha Binte Selamat - V Hotel Bencoolen
Muhammad Nurhakim Bin Sudirman - Hotel 81 Star
Nur Fazilla Bte Ibrahim - Hotel 81 Bugis
 
 
Kami Sedang Mencari Pekerja!
 
 
Kenalkan orang yang anda tahu dan dapatkan insentif sehingga $1,000!

Kumpulan Worldwide Hotel sedang mencari pekerja tempatan untuk menyertai pasukan kami dalam masa yang akan datang. Kami akan mengadakan program rujukan unik ini sehingga kami dapat membentuk pasukan yang diperlukan, jadi tunggu apa lagi?

Jawatan tersedia bagi SC/SPR
Senior Front Office Executive
Front Office Executive
Guest Service Officer
Bellman
Maintenance Technician
Housekeeping Attendant (Hotel or Room cleaning)

Kriteria Kelayakan
● Calon yang dirujuk mesti dicari melalui usaha sendiri tanpa menggunakan media sosial atau sebarang platform merekrut yang berbayar atau tidak berbayar.
● Bukan bekas pekerja yang telah berhenti kerja 6 bulan sebelumnya.
● Pekerja gred kerja C-1 dan lebih tinggi dan/atau jawatan yang terlibat dalam merekrut TIDAK layak untuk menerima insentif, contohnya HR dan kakitangan yang menguruskan pengambilan pekerja dan Pengurus Besar hotel.
● Permohonan datang sendiri di hotel tidak termasuk sebagai kes rujukan.

Pembayaran
● Pembayaran kepada pencadang akan dibuat pada bulan yang ke-4 dan ke-7 dari tarikh kemasukan pekerja baharu itu, $500 untuk setiap kemasukan, yang dibayar melalui senarai gaji tetap.
● Kedua-dua pencadang dan pekerja baharu TIDAK boleh menghantar notis atau ditamatkan perkhidmatan pada waktu pembayaran dibuat.

Proses
● Nyatakan dalam borang permohonan pemohon yang dirujuk untuk layak menyertai.
● Beritahu HR/senarai gaji bila-bila masa terdapat kes rujukan melalui belindachan@wwhotels.com / allpay@wwhotels.com
 
 
Hotel Luar Negara
 
Diskaun untuk hotel luar negara kami diberikan kepada semua pekerja Worldwide Hotels. Sila dapatkan kadar istimewa di bawah. Semua bilik mempunyai WiFi.
 
 
Swiss Garden Hotel Bukit Bintang Kuala Lumpur
Kadar bilik setiap malam: RM 160 BERSIH
Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
Travelodge Bukit Bintang
Kadar bilik setiap malam: RM 120 BERSIH
Sarapan pilihan pada RM 20 seorang setiap hari
 
   
Ibis Budget Osaka Umeda
Kadar bilik setiap malam: JPY 5,500 BERSIH
Sarapan pilihan pada JPY 1,100 setiap orang setiap hari
Travelodge Dongdaemun, Seoul
Kadar bilik setiap malam: KRW 55,000 BERSIH
Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
 
   
Holiday Inn Perth City Centre
Kadar bilik setiap malam: AUD 100 BERSIH
Sarapan pilihan:
Bufet Penuh - AUD 36.00 setiap orang sehari
Kontinental - AUD 28.00 setiap orang sehari
Ibis Styles Brisbane Elizabeth Street
Kadar bilik setiap malam: AUD 100 BERSIH
Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
   
   
Travelodge Sukhumvit 11, Bangkok
Kadar bilik setiap malam: THB 1,000 BERSIH
Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
Travelodge Pattaya
Kadar bilik setiap malam: THB 800 BERSIH
Termasuk sarapan harian untuk 2 orang
   
   
Oakwood Studios Sukhumvit Bangkok
Kadar bilik setiap malam: THB 1,200 BERSIH
Pilihan sarapan pagi THB 350 bersih setiap orang setiap hari


 
 
Terma dan Syarat:

Untuk tempahan: Semua tempahan bilik perlu dibuat melalui unit Pembangunan Perniagaan untuk diproses melalui kod QR (di atas).

● Kakitangan perlu mendaftar masuk sendiri (iaitu tidak boleh menempah untuk kawan-kawan atau keluarga).

● Kakitangan layak untuk menempah sehingga 2 bilik per tempahan pada kadar eksklusif yang ditawarkan

● Semua tempahan perlu melalui akaun individu (bayar semasa daftar masuk).

● Untuk memastikan Kadar Kakitangan tidak akan disalahgunakan, Kadar Kakitangan tidak akan diluluskan jika sebarang tempahan dibuat terus dengan hotel tanpa pengesahan daripada unit Pembangunan Perniagaan.

● GM/GH di setiap hotel individu bertanggungjawab untuk mengesahkan kelayakan pekerja.

● Sebarang perubahan kadar akan dikemas kini tidak lama lagi.
 
 
Ciri Hotel

Hotel Mi




Bilakah Hotel Mi mula beroperasi?
Hotel Mi mula beroperasi pada 27 September 2017.

Boleh terangkan peranan harian bagi rakan-rakan sekerja anda di Hotel?
Hotel Mi akan mula bekerja dengan sesi taklimat harian pada 7 pg., di mana pengurus dan penyelia akan berbincang tentang kejadian, maklum balas tetamu, dan maklumat penting mengenai tetamu yang akan datang atau yang telah masuk. Maklumat ini akan dikongsikan dengan ahli pasukan setiap jabatan. Kakitangan hotel komited untuk menyediakan perkhidmatan yang cemerlang bagi memastikan keselesaan tetamu.

Apakah yang anda atau rakan sekerja anda lakukan untuk memenuhi kepuasan atau keperluan tetamu?
Pasukan Pengurusan Hotel akan membaca ulasan dalam talian oleh tetamu yang telah pulang melalui Perisian Pengurusan Reputasi, TrustYou. Setiap maklum balas akan dikongsikan dengan kumpulan. Kakitangan di lobi kerap berinteraksi dengan tetamu untuk memastikan mereka menikmati penginapan yang selesa. Hotel ini juga sering meraikan perayaan seperti Hari Valentine, di mana tetamu telah diberikan hadiah bunga ros.

Fakta Menarik


 
 
Mengenali Kejiranan Anda – Bencoolen
 
 
Rakan sekerja kami, Kusaka telah bersiar-siar di Bencoolen untuk berkongsi beberapa tempat menarik yang tidak diketahui ramai, tetapi sebelum itu, tahukah anda?...

Jalan Bencoolen mendapat namanya sempena lawatan Raffles ke Bencoolen (di Sumatra) sebagai Leftenan Jeneral. Jalan ini juga mengambil namanya daripada Kampong Bencoolen (juga dieja sebagai Campong Bencoolen), di mana ia terletak. Kampung lama ini meliputi kawasan di Jalan Bencoolen, Jalan Waterloo, Jalan Prinsep, Middle Road dan Jalan Albert.

Penduduk beragama Islam di Bencoolen telah membina masjid atap yang asal iaitu Masjid Bengkali, atau Masjid Bencoolen, antara 1825 dan 1828. Pada 1845, masjid ini telah digantikan dengan masjid kekal, yang dibina oleh saudagar Arab bernama Syed Omar bin Aljunied. Masjid tersebut masih berdiri sehingga hari ini, dan ia terletak di sebelah Hotel Mi.

Kawasan Bencoolen menjadi popular pada 2017 dengan pembukaan stesen MRT yang paling dalam di Singapura, iaitu 43 meter di bawah aras jalan raya.

Sekarang, mari kita kunjungi beberapa tempat menarik yang tersembunyi di Bencoolen sendiri!



1. Plaza Singapura
2. GR.iD Mall
3. National Museum of Singapore
4. Kwan Im Thong Hood Cho Temple
5. Chjimes
7. Putra Minang Restaurant


 

Tempat Menarik Tempatan
Bukit Timah Railway Station




 
Kunjungi bangunan ini yang telah diubah suai menjadi galeri warisan, untuk melihat sendiri perkembangan kereta api dalam zaman keemasannya. Di sini, anda boleh belajar tentang sejarah Koridor Rel dan Stesen Kereta Api Bukit Timah, yang telah dibina pada 1932 dan beroperasi sehingga awal tahun 90-an.

Sesetengah elemen seni bina asal di stesen kereta api ini seperti tuil menukar landasan dan pondok tiket, juga telah dipulih semula kepada rupa asalnya yang menarik.

Jalan ke sana
Melalui MRT: King Albert Park (DT6)
Ambil Susur Keluar A. Apabila keluar dari stesen MRT, pusing kiri dan jalan sepanjang Jalan Bukit Timah selama 5 minit. Anda akan sampai ke kawasan masuk yang berlandskap untuk menghalakan anda ke Koridor Rel.

Melalui Bus:
67, 74, 77, 151, 154, 157, 170, 174, 852, 961, 961M, 970 (ID Perhentian bas: 42051)
Turun di Stesen MRT Taman King Albert, di sepanjang Jalan Bukit Timah.

Waktu taman dibuka: 24/7
Memandangkan Koridor Rel adalah koridor ekologi yang penting, ia tidak akan diterangkan pada waktu malam untuk melindungi pergerakan hidupan liar nokturnal. Lampu hanya akan disediakan di titik akses tertentu, laluan jalan kaki utama dan di tempat duduk berdekatan dengan bilik air awam serta bangunan Stesen Kereta Api Bukit Timah dan Rumah Kakitangan Kereta Api.

Apakah Benda Yang Perlu Dibawa?
Bawa air minum, pelindung suria, penghalau serangga, kertas tisu dan beg plastik untuk membuang sampah. Bawa teropong jikalau anda ingin perhatikan hidupan liar. Pakai pakaian yang selesa dalam warna-warna neutral (seluar panjang, lengan panjang dan topi), dan pakai kasut yang selesa untuk berjalan.

Tunggu di tempat berteduh dan tempat pemerhatian semasa hujan ribut. Bawa sekali baju hujan atau payung sekiranya musim hujan!

Apakah Aktiviti Menarik di Stesen Kereta Api Bukit Timah?
Rumah Kakitangan Kereta Api: Rumah Kakitangan Kereta Api ini dulunya adalah blok rumah kakitangan, yang telah diubah suai menjadi kafe bernama ‘1932 STORY' dengan tema kedesaan yang santai. Elemen seni bina penting dalam bangunan ini juga telah dibaik pulih, dan bangunan telah diperbaiki supaya lebih mudah diakses.

Taman Kampung / Taman Herba dan Rempah: Kunjungi Taman Kampung untuk melihat pokok-pokok hiasan dan bunga-bunga yang popular di Singapura pada 1960-an. Ini termasuk Bunga Raya (Hibiscus rosa-sinensis), Bunga Merak (Caesalpinia pulcherrima), dan Bunga Melur (Jasminum sambac ‘Arabian Nights’’). Tanaman yang ditanam di Taman Herba dan Rempah ini adalah tanaman yang biasa digunakan dalam masakan seperti Halia Siam (Zingiber officinale), Daun Laksa (Persicaria odorata) dan Cili Padi (Capsicum frutescens).

Laman berteduh: Laman berteduh baharu di sini juga sesuai sebagai kawasan rehat dan tempat pertemuan. Bilik air awam juga disediakan dengan tandas kampung yang digunakan pada zaman dahulu. Pelawat boleh membaca sejarah kereta api pada papan pendidikan yang disediakan di sini.




Maklumat Lanjut tentang Stesen Kereta Api Bukit Timah

 
 
Hari Raya Puasa
 
 
Penganut agama Islam di Singapura akan mengakhiri bulan puasa dengan meraikan Hari Raya Aidilfitri atau Hari Raya Puasa pada April 22. Selain menjamu selera dengan keluarga dan kawan-kawan, perayaan keagamaan ini adalah waktu untuk bermaaf-maafan dan membetulkan kesalahan.

Kami ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Selamat Bercuti kepada semua teman dan rakan sekerja kami di Worldwide Hotels.
 
 
Hari Wesak
 
 
Penganut agama Buddha di Singapura dan sedunia menyambut Hari Wesak pada 2 Jun, di mana mereka akan bergembira, berdamai dan bertafakur dalam meraikan kelahiran, pencerahan dan kematian Gautama Buddha.

Semoga anda dan keluarga tersayang anda menikmati Hari Wesak yang damai dan berharmoni!
 
 
Hari Raya Haji
 
 
Hari Raya Haji pada 29 Jun, diraikan oleh orang Islam di serata dunia untuk menandakan penghujung penunaian ibadah Haji oleh orang Islam. Ibadah Haji ini menjejak kembali perjalanan Nabi Muhammad ke Mekah di Arab Saudi.

Kami ucapkan Selamat Hari Raya Haji dan Selamat Bercuti kepada semua teman dan rakan sekerja kami di Worldwide Hotels.
 
 
Penipuan Pemancingan - E-mel / SMS
 


Anda menerima panggilan, teks atau e-mel yang meminta maklumat peribadi anda untuk anda menuntut hadiah, meningkatkan keselamatan akaun dalam talian anda atau membantu menyiasat urus niaga palsu.

Laman web palsu dicipta supaya kelihatan serupa dengan halaman rasmi organisasi atau bank, tetapi dengan alamat web yang sedikit berbeza. Jika anda masukkan butiran peribadi, PIN atau OTP melalui laman web palsu ini, maklumat dan wang anda berisiko untuk dicuri oleh penjenayah.

Cara untuk kekal selamat

1. Jangan berikan maklumat sulit kepada sesiapa
Jangan dedahkan butiran peribadi, bank dan kad kredit kepada sesiapa tanpa pengesahan terlebih dahulu. Jangan sekal-kali kongsikan OTP anda dengan sesiapa. Tiada agensi kerajaan yang akan meminta butiran peribadi anda atau membuat pemindahan bank melalui telefon atau panggilan automatik (mesin suara automatik).

2. Kenal pasti & sahkan
Segera tamatkan panggilan jika pemanggil tidak dapat mengenalkan diri mereka dengan betul. Sentiasa sahkan kesahan maklumat atau minta maklumat melalui laman web rasmi, aplikasi, e-mel, atau telefon syarikat melalui talian bantuannya.

3. Jangan klik pada pautan
Jangan klik pada URL dalam e-mel atau mesej teks yang tidak diminta. Sentiasa menaip alamat web organisasi yang rasmi dalam pelayar web anda untuk memastikan anda berada di laman web yang rasmi.


Maklumat Lanjut
 
 
Gaya hidup
 
5 Peraturan Asas dalam Etiket Tempat Kerja

Etiket tempat kerja kadang-kala mungkin mengelirukan kita kerana adanya pelbagai perlakuan profesional dan jangkaan masyarakat dalam kerja kita!

Untuk membantu anda kendalikan latihan etiket bagi organisasi anda, kami telah menyediakan panduan berguna mengenai etiket tempat kerja, yang menggariskan 5 peraturan penting dalam etiket pejabat bagi memastikan persekitaran kerja yang positif dan sepadu.
 
 
Tip #1
Tiba Awal

Tiba awal di tempat kerja adalah wajib, tetapi tiba sebelum anda perlu tiba akan menunjukkan komitmen dan kesungguhan dalam menjalankan tugas anda sebaik yang mungkin.
 
 
Tip #2
Berpakaian Sesuai Di Tempat Kerja

Umumnya, etiket kod pakaian di tempat kerja perlu mematuhi dua peraturan asas: bersih dan menutup.
   
 
Tip #3
Menyumbang Apabila dan Jika Sesuai

Peraturan etiket di tempat kerja merangkumi pelbagai situasi, termasuk mesyuarat mingguan dengan penyelia anda dan majlis pejabat. Sentiasa bersedia untuk menjawab apabila pengurus anda meminta maklum balas atau cadangan semasa mesyuarat.
   
 
Tip #4
Hormati Ruang Peribadi Rakan Sekerja Anda

Meskipun latihan etiket tempat kerja meliputi pembatasan kerja yang asas - termasuk mengelakkan dan menangani gangguan terhadap gender, agama, seksualiti, dan lain-lain - penting untuk anda hormati juga masa dan ruang peribadi rakan sekerja anda.
   
   
 
Tip #5
Jaga Kebersihan Sendiri di Ruang Bersama

Pejabat adalah ruang bersama, dan menjaga kebersihan anda sendiri akan membuat rakan sekerja lebih senang untuk bergaul dengan anda.
   

4 Perkara Asas dalam Etiket Pejabat yang Betul


Jika keadaan pejabat anda dirasakan seperti berada dalam sitkom, ini mungkin kes kehidupan meniru seni. Pakar etiket Thomas P. Farley akan menerangkan perkara asas dalam etiket pejabat. Beliau akan berkongsi empat petua penting yang boleh diikuti semasa di tempat kerja.

 
 
 
Tahniah kepada Pemenang  
Pop Kuiz Januari 2023
 
Hotel 81 Dickson Terence Bong
Senior Front Office Executive
 
V Hotel Lavender Leow Li Li
Housekeeping
 
V Hotel Lavender Evelyn
Front Office Executive
 
V Hotel Lavender Normah Binti Mohd Zin
Housekeeping
 
 
 
Pop Kuiz!

Ambil Pop Kuiz kami di sini untuk peluang memenangi Percutian Penginapan 2H1M untuk 2 orang dengan sarapan pagi + baucar makan di hotel yang mengambil bahagian!

Peraduan tamat pada 15 Jun 2023. Pemenang akan diumumkan pada Julai 2023.

Ikuti kuiz di sini!
 
Worldwide Worldwide Worldwide Hotels kini memiliki dan mengurus 6 jenama hotel di Singapura; Hotel Boss, V Hotel, Hotel Mi, Value Hotel, Venue Hotel dan Hotel 81. Jenama-jenama ini merangkumi lebih 6,500 buah bilik dalam 38 buah hotel, menjadikan Worldwide Hotels sebagai kumpulan hotel berskala sederhana Singapura yang terbesar di dalam negeri.
 

Owned & managed
 
    
 
       
 
Lihat arkib Surat Berita Worldwide
2023 Jan       2022 Oct       2022 Jul       2022 Apr       2022 Jan       2021 Oct       2021 Jul      
2021 Apr       2021 Jan       2020 Oct       2020 Jul       2020 Jan      2019 Oct