Ada masalah untuk melihat e-mel ini? Lihat versi dalam talian di sini

Dapatkan Surat Berita Worldwide dalam Berbilang Bahasa
English    华语     Melayu


Klik di sini untuk kongsi melalui WhatsApp



 
Worldwide Hotels
 
 

Mesej daripada
Ketua Pegawai Eksekutif kami

Rakan Sekerja yang Dihormati,

Walaupun persekitaran operasi sungguh mencabar, 2022 telah menjadi tahun yang secara amnya memuaskan. Saya amat terharu kerana ramai daripada anda telah diiktiraf dan dihargai sewajarnya atas sumbangan anda dari segi pelarasan, kenaikan tahunan dan bonus prestasi tahun lalu.  

Saya teruja untuk berkongsi sedikit lagi tentang diri saya secara dekat dan peribadi dan hasil Tinjauan Nilai Teras WWH 2022 kami dalam buletin. Saya berterima kasih kepada anda semua atas maklum balas membina dan saya memberi jaminan syarikat akan menyemak dan melaksanakan pelan tindakan untuk menangani perkara tersebut. Saya dan pasukan kepimpinan optimis akan pemulihan berterusan dalam industri perhotelan. Kami komited meningkatkan kecekapan proses kerja, pengalaman tetamu dan penglibatan pekerja pada tahun ini. Kami mengharapkan sokongan anda yang berterusan.

Terima kasih dan saya ucapkan Selamat Tahun Baharu 2023 kepada semua! 

Salam Mesra,

Carolyn Choo

 
Nilai-Nilai Teras Worldwide Hotels
 
 
 

Nilai-Nilai Teras & Pemacu Utama bagi Worldwide Hotels

 
 
Nilai-Nilai Teras Worldwide Hotels – Berbilang Bahasa
 
English   Chinese   Malay   Tamil
 
 
Janji & Ciri-Ciri Worldwide Hotels Dan 6 Jenama
 
 
Janji Jenama: Janji Jenama adalah janji kami kepada pihak berkepentingan, yang didukung dalam semua urusan kami, produk & perkhidmatan baharu, cara kami berkelakuan, cara kami berkomunikasi ... segala-galanya!

Ciri-Ciri Jenama: Ciri-ciri Jenama adalah sokongan yang akan membentuk Proposisi Jenama kami. Ia akan menetapkan bagaimana kami ingin jenama kami dilihat oleh semua pihak berkepentingan kami. Disebabkan ciri-ciri jenama kami akan digunakan untuk memastikan kami akan dapat menyampaikan proposisi jenama kami, ia akan digunakan untuk menanda aras segala perilaku & pertuturan kami.

Sila telitikan Janji & Ciri-Ciri bagi Worldwide Hotels dan 6 Jenama kami

PDF Janji & Ciri-Ciri Worldwide Hotels Dan 6 Jenama
 
 
Worldwide Hotels - Tinjauan Nilai Teras Kami 2022
 
 
Terima kasih kepada semua kerana melengkapkan Tinjauan Nilai Teras Worldwide Hotels 2022.

Secara keseluruhan, dalam setiap modul Nilai Teras Kami, respons tinjauan terus memberi sokongan. Maka ini menunjukkan keyakinan terhadap garis dasar dan menandakan Worldwide Hotels terus menuju ke haluan yang betul.

Pada tahun 2023, hasil Tinjauan Nilai Teras Kami akan menentukan bahagian teras terhadap kemajuan dicapai dan bahagian yang mungkin memerlukan usaha dan tumpuan lanjut.

Pelan dan Tindakan Strategik akan ditangani secara khusus semasa kami berusaha memperkasakan Worldwide Hotels menjadi sebuah persekitaran kerja inklusif yang berjaya dan unggul. 
 
 
Pendapat Anda Penting
 


Seperti yang diulaskan dalam Tinjauan Nilai-Nilai Teras 2021 Kami, respons dan pandangan anda adalah amat penting. Pendapat anda yang dihargai akan terus membantu dalam membentuk Nilai-Nilai Teras Kami dan mengukuhkan Worldwide Hotels. Maklum balas anda akan membantu kami untuk memahami kebimbangan anda dan menanganinya tepat pada waktunya. Sila klik pada pautan di bawah untuk memberikan maklum balas yang membina tentang kekurangan yang boleh diperbaiki.

Semua penghantaran akan dirahsiakan dan akan dikendalikan oleh Ketua Sumber Manusia.

Hantarkan Pendapat/Maklum Balas Anda
 
 
Pemberitahuan Maklumat
 


Untuk tujuan tadbir urus, syarikat menggalakkan mana-mana pekerja untuk bebas mendedahkan atau memberitahu kebimbangan mereka tentang kesalahan yang telah berlaku atau yang mungkin berlaku.

Pemberi maklumat boleh menulis kepada Ketua Jabatan anda atau Pembantu Timbalan Presiden, Sumber Manusia Kumpulan (elainechan@wwhotels.com).

Untuk kejadian serius yang mungkin merisikokan kebebasan bersuara, pemberitahu maklumat boleh menulis terus kepada CEO (CEO - carolyn@wwhotels.com).
 
 


Seiring dengan Nilai-Nilai Teras Kami dan untuk memastikan sepenuh persefahaman, sila ambil masa untuk mencuba permainan "WWH Kahoot! Gamification".

"WWH Kahoot! Gamification" adalah permainan yang amat mesra pengguna dan boleh digunakan untuk mempromosikan Nilai-Nilai Teras Kami dalam suasana baharu. Klik pada url di bawah "WWH Kahoot! Gamification"

Cara Untuk Bermain
 
 
Kategori Cemerlang
 
Program Penghargaan Semua Sekali WWH
 
 
Semua ahli pasukan Worldwide Hotels harus berusaha untuk menyampaikan layanan yang cemerlang dalam setiap aspek perkhidmatan tetamu.

Program Penghargaan Semua Sekali WWH akan mengiktiraf individu-individu pada setiap suku tahun, yang mana telah benar-benar mendukung Nilai-Nilai Teras Kami seperti berusaha lebih keras untuk meningkatkan pengalaman tetamu, menyelesaikan masalah dengan berkesan atau berkhidmat dengan cemerlang, dan sentiasa bersedia untuk membantu.

Dengan sukacita, kami ingin mengucapkan tahniah kepada Penerima Anugerah Program WWH All Together yang berikut untuk S4 2022 atas prestasi cemerlang anda.



Mr. Mohammad Norazmi Bin Jumahat - Hotel Manager, Hotel 81 Princess
Ms. Philomena D/O Jestas Miranda - Front Office Manager (EAM),
V Hotel Bencoolen
Mr. Desmond Chan Chin Peng - Front Office Supervisor, V Hotel Lavender
Ms. May Goh Kar Mei - Sales Co-ordinator, Sales Department
Mr. Robin Kek Chew Yong - Maintenance Team  

Tahniah diucapkan kepada mereka. Terima kasih kerana telah mematuhi Nilai-Nilai Teras Kami dalam membuat keputusan anda dan atas usaha anda untuk memastikan kejayaan Wordwide Hotels, dan menjadikannya tempat kerja yang baik dan bersepadu untuk kita semua. Terima kasih juga kerana masih mengekalkan tahap perkhidmatan dan layanan tetamu yang cemerlang pada masa yang mencabar ini.

Name Details
En. Azmi Seorang pengurus yang berkarisma, Azmi menerima idea baharu dan memanfaatkannya apabila diperlukan. Beliau melakukan yang terbaik dalam membuka semula H81 Premier Princess dan memeriksa sendiri perangkap lantai bilik tamu dengan memasukkan tangan di dalamnya. Walaupun kekurangan tenaga kerja semasa pembukaan semula, Azmi mengendalikan segala yang mampu dan hanya meminta bantuan apabila diperlukan.
Cik Philo Philo berdedikasi untuk membangunkan SOP Opera dan bekerjasama rapat dengan jabatan kewangan HQ berkenaan amalan terbaik untuk operasi OPERA. Beliau juga telah berusaha keras untuk berkongsi pengetahuan dan rakan sekerja mentornya di HMI sejak mereka mula menggunakan Opera. Vendor luar juga memuji Philo kerana dia memastikan maklumat yang diberikan adalah tepat.
En. Desmond Dedikasi dan komited, Desmond mengendalikan tempahan dengan cekap dan meninggalkan kerja hanya selepas memastikan semua perkara kritikal diselesaikan. Walaupun beban kerja meningkat semasa ahli pasukan bercuti bersalin, beliau berusaha keras untuk mengatasi dan mengendalikan jabatan seorang diri. Memandangkan hotel ini beroperasi semula secara tetap, Desmond dan pasukannya telah bekerja tanpa mengenal penat lelah untuk memastikan semua tempahan adalah teratur dan bersedia untuk menangani sebarang situasi dengan pasti dan pantas.
Cik May May telah menunjukkan rasa hormat, kerja berpasukan dan komitmen selama lima tahun di bahagian Jualan. Semasa COVID, beliau memikul dua tanggungjawab selepas penyelaras jualan TA dipinjamkan ke jabatan pajakan. Pada masa ini, beliau menyokong pasukan BD (mengambil alih staf cuti bersalin) dan terus membantu pasukan jualan sambil berkhidmat sebagai mentor kepada Penyelaras Jualan TA yang baharu.
En. Robin Robin telah melaksanakan tugas yang berbeza pada bila-bila masa operasi memerlukannya. Beliau kini merupakan pembantu Encik Benson, bertugas di sekitar hotel untuk mengumpul jualan. Adanya amalan kawalan inventori yang ketat, beliau sentiasa memastikan inventori hotel disediakan dengan baik dan mengelakkan lebihan stok. Sesekali, beliau menjadi Tukang Serba Boleh dan cuba membetulkan kemudahan bilik tetamu seperti cerek elektrik sebelum menggantikannya. Kadangkala beliau berkhidmat sebagai atendan bilik jika diperlukan. 

Maklumat lanjut tentang Program & Pemenang WWH All Together.
 
 
 
Sorotan
 
Perolehan Luar Negara:
Pangsapuri Servis Oakwood di Bangkok
 
 
Baru-baru ini, WWH telah memperoleh kompleks pangsapuri servis yang baru siap di sepanjang Jalan Sukhumvit Bangkok. Pembelian hartanah yang diuruskan oleh bahagian The Ascott Ltd CapitaLand daripada pemaju tersenarai SET Boutique Corporation menandakan pembelian hotel ketiga kami di Thailand dalam tempoh lima tahun yang lalu.
 
 
Sesi Pemenang ATP S4 2022 Bersama CEO
 
 
Acara makan malam meraikan para pemenang ATP Q4 2022, diadakan di Jubilicious, Hotel Boss. Kami berbangga kerana para pemenang telah menyahut cabaran dan bangkit dalam mengharungi persekitaran yang mencabar dengan komitmen untuk kembali dengan lebih teguh. Majlis ini turut memberi galakan terhadap usaha calon lain dan kami berharap untuk menerima lebih banyak pencalonan pada suku tahun akan datang.

Tahniah kepada semua pemenang!
 
 
Cabutan Bertuah F1
 
 
Sepanjang tempoh F1, kakitangan yang disebut secara positif di semua platform pengalaman tetamu, seperti TripAdvisor, Booking.com, Agoda, Trip.com dan Expedia, telah diberi nama mereka untuk cabutan bertuah. Pemenang terpilih menerima pakaian F1.

Tahniah kepada semua pemenang kerana berusaha keras dengan komitmen yang tidak berbelah bagi dan perkhidmatan yang cemerlang. Kudos!
 
 
WWH Privileges
 
 
Kami mengajak anda untuk mendaftar bagi "Keistimewaan WWH" supaya dapat menikmati diskaun istimewa, selain menerima berita terkini dalam tawaran promosi dan cuti inap kami.

Untuk mendaftar, sila klik pada pautan ini: http://eepurl.com/hnGRWj dan isikan butiran anda seperti yang diminta. Semua data peribadi akan dirahsiakan menurut Akta Perlindungan Data Peribadi (PDPA). (PDPA).
 
 
Ikuti Halaman Facebook & Instagram WWH
 
 
Berikan sokongan anda kepada perniagaan kami dengan menyukai Halaman Facebook (FB) dan Halaman Instagram (IG) syarikat.

Instagram
Facebook
 
 
Penyegar Orientasi WWH
 
 
Jabatan Pembelajaran dan Pembangunan berbesar hati untuk melancarkan program penyegaran orientasi untuk semua kakitangan Ibu Pejabat. Sesi penyegaran direka untuk mengulangi perkara penting pekerja yang mungkin mereka terlupa atau tidak tahu tentang syarikat. Melalui sesi penyegaran, pekerja kami mendapat gambaran tentang matlamat dan nilai teras syarikat serta keadaan semasa syarikat. Maklum balas daripada rakan sekerja kami termasuk "tanggapan baharu" syarikat, diilhamkan oleh ketabahan dan keberanian pengasas kami di tempat kerja dan mempelajari lebih lanjut tentang rancangan pertumbuhan dan pengembangan syarikat. Ini memberikan peluang yang baik untuk merapatkan jurang antara syarikat dan pekerja.
 
 
Kepelbagaian WWH
 
 
Worldwide Hotels ialah majikan yang memperjuangkan Peluang Pekerjaan Sama Rata yang inklusif. Kami mengamalkan budaya inklusif yang kuat dan melibatkan semua orang. Kami menerima perbezaan dan menghargai kebebasan untuk menjadi diri sendiri dalam persekitaran tempat semua orang berada, dilayan secara adil, hormat dan boleh berkongsi idea untuk meningkatkan budaya tempat kerja secara berterusan.
 
 
Minggu Pengemasan (V Hotel Lavender)
 
 
11 - 17 September ialah Minggu Pengemasan Antarabangsa (IHW) dan pasukan di V Hotel Lavender telah memulakan sambutan kecil pada minggu itu dengan menghadiahkan mereka makanan ringan, nota penghargaan peribadi dan sesi makan.

Terima kasih dan Selamat Minggu Pengemasan Antarabangsa kepada mereka yang meraikan!
 
 
Mari Kita Mengenali...
 
Worldwide Hotels mempunyai komuniti pekerja yang terdiri daripada semua lapisan masyarakat. Selain daripada mementingkan hospitaliti, warga kami mempunyai pelbagai minat dan usaha di luar kerja. Mari kita kenali …
 
Carolyn Choo
 
 
Managing Director/Chief Executive Officer - Worldwide Hotels
Nota: Beberapa foto diambil sebelum COVID-19
 
Apakah fakta menarik tentang diri anda yang kebanyakan rakan sekerja anda tidak tahu?

Saya sebenarnya suka belajar dan mengambil peperiksaan dan saya seorang penyokong kuat pembelajaran sepanjang hayat. Saya lulus dengan kepujian kelas pertama Sarjana Muda Perniagaan dari Universiti Teknologi Nanyang pada tahun 1999 dan merupakan Graduan Sarjana Terbaik Perakaunan Profesional dari Universiti Pengurusan Singapura pada tahun 2012. Saya juga seorang Penganalisis Kewangan Bertauliah dan Akauntan Bertauliah, Singapura. Terima kasih kepada sokongan pasukan kepimpinan saya, saya bersyukur kerana dapat memenuhi impian zaman kanak-kanak saya untuk belajar di Harvard Business School (Program Pengurusan Pemilik/Presiden 2022-2024).

Sila kongsikan 1 detik atau kenangan yang paling membanggakan?
Detik paling membanggakan peribadi saya ialah sambutan Ulang Tahun ke-25 Worldwide Hotels!

Siapakah yang paling anda kagumi dan mengapa?
Saya amat mengagumi pengerusi kami Encik Choo. Beliau sentiasa menjadi contoh teladan saya untuk visi strategiknya yang luar biasa, ketajamannya dalam perniagaan, ketabahan untuk peningkatan secara berterusan dan kerendahan hati yang luar biasa. Saya juga diilhamkan dengan komitmen beliau terhadap pendidikan untuk membantu kanak-kanak yang kurang bernasib baik.



Apakah perkara mendorong/memberi galakan kepada anda?
Perkara yang mendorong saya adalah semangat untuk melakukan lebih banyak untuk Worldwide Hotels dan kakitangan kami. Sejak menyertai syarikat sebagai Pengawal Kewangan pada tahun 2002 (tahun ini menandakan tahun ke-20 saya), semangat saya untuk membawa syarikat ke tahap baharu tidak pernah luntur. Saya komited untuk menjadi lebih baik supaya semua orang di sekeliling saya lebih baik.

Hobi anda?
Saya sebenarnya tidak mempunyai masa untuk hobi tetapi saya suka melancong dan mencuba makanan baharu. Saya gemar makan makanan Jepun dan Mi Da Dong Prawn di Joo Chiat Road.
 
 
Kami Mencari Pekerja!
 
 
Untuk menyokong perniagaan kami yang semakin maju, kami mencari individu berbakat seperti anda, untuk bekerja di hotel-hotel kami! Jika anda mengenali seseorang yang difikirkan sesuai untuk menyertai organisasi kami, sila rujuk mereka kepada kami.

Jawatan Kosong:
  • Senior Front Office Executive
  • Front Office Executive
  • Guest Service Officer
  • Maintenance Technician
  • Hotel Attendant
  • Room Attendant
  • Laundry Operator

  • Rujuk kawan anda untuk bekerja dengan kami dan dapatkan Bonus Rujukan sehingga $500 bagi setiap kemasukan yang berjaya. Tertakluk pada terma dan syarat! Sila hubungi Jabatan HR kami untuk maklumat lanjut tentang program ini!
     
     
    Hotel Luar Negara
     
    Diskaun untuk hotel luar negara kami diberikan kepada semua pekerja Worldwide Hotels. Sila dapatkan kadar istimewa di bawah. Semua bilik mempunyai WiFi .
     
     
    Swiss Garden Hotel Bukit Bintang Kuala Lumpur
    Kadar bilik setiap malam: RM 160 BERSIH
    Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
    Travelodge Bukit Bintang
    Kadar bilik setiap malam: RM 120 BERSIH
    Sarapan pilihan pada RM 20 seorang setiap hari
       
       
    Travelodge Sukhumvit 11, Bangkok
    Kadar bilik setiap malam: THB 1,000 BERSIH
    Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
    Travelodge Pattaya
    Kadar bilik setiap malam: THB 800 BERSIH
    Termasuk sarapan harian untuk 2 orang
     
       
    Ibis Budget Osaka Umeda
    Kadar bilik setiap malam: JPY 5,500 BERSIH
    Sarapan pilihan pada JPY 1,100 setiap orang setiap hari
    Travelodge Dongdaemun, Seoul
    Kadar bilik setiap malam: KRW 55,000 BERSIH
    Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
     
       
    Holiday Inn Perth City Centre
    Kadar bilik setiap malam: AUD 100 BERSIH
    Sarapan pilihan:
    Bufet Penuh - AUD 36.00 setiap orang sehari
    Kontinental - AUD 28.00 setiap orang sehari
    Ibis Styles Brisbane Elizabeth Street
    Kadar bilik setiap malam: AUD 100 BERSIH
    Termasuk sarapan setiap hari untuk 2 orang
     
     
    Terma dan Syarat:

    Untuk tempahan: Semua tempahan bilik perlu dibuat melalui unit Pembangunan Perniagaan untuk diproses melalui kod QR (di atas).

    ● Kakitangan perlu mendaftar masuk sendiri (iaitu tidak boleh menempah untuk kawan-kawan atau keluarga).

    ● Kakitangan layak untuk menempah sehingga 2 bilik per tempahan pada kadar eksklusif yang ditawarkan

    ● Semua tempahan perlu melalui akaun individu (bayar semasa daftar masuk).

    ● Untuk memastikan Kadar Kakitangan tidak akan disalahgunakan, Kadar Kakitangan tidak akan diluluskan jika sebarang tempahan dibuat terus dengan hotel tanpa pengesahan daripada unit Pembangunan Perniagaan.

    ● GM/GH di setiap hotel individu bertanggungjawab untuk mengesahkan kelayakan pekerja.

    ● Sebarang perubahan kadar akan dikemas kini tidak lama lagi.
     
     
    Lawatan Hotel Luar Negara
     
     
    MD/CEO Carolyn mengambil sedikit masa daripada jadual sibuknya untuk melawat dua aset luar negara kami di Malaysia dan Australia, masing-masing dan bertemu dengan pasukan kepimpinan Swiss Garden Hotel Bukit Bintang dan Ibis Styles Brisbane.
     
     
    Ciri Hotel

    Hotel 81 Osaka




    Bilakah Hotel 81 Osaka mula beroperasi?
    Hotel 81 Osaka mula beroperasi pada tahun 2009, beberapa tahun sebelum pembukaan kafe Tiong Bahru Bakery yang terkenal dan seluruh komponen hipster, kedai dan mural jalanan.

    Terangkan apa yang dilakukan oleh rakan sekerja kami setiap hari di Hotel?
    Kami melakukan yang terbaik untuk memastikan tetamu berasa selesa, termasuk mengambil tempahan, membersihkan bilik tetamu, memastikan kebersihan bilik, memeriksa dan menyelenggara bangunan. Ini termasuk pengurusan harian hotel seperti pengemasan, penyelenggaraan dan tugas kaunter penerimaan tetamu untuk menguruskan tempahan dan kakitangan yang memastikan setiap langkah perjalanan tetamu dijaga, dari masa tempahan hingga daftar masuk dan daftar keluar.

    Apakah yang anda atau rakan sekerja lakukan untuk memastikan kepuasan atau keperluan tetamu dipenuhi?
    Walaupun kami mencari cara baharu untuk melebihi jangkaan pelanggan, mengumpul maklum balas pelanggan adalah sebahagian daripada usaha kami ke arah memenuhi kepuasan pelanggan. Kami menghubungi tetamu untuk memastikan mereka berpuas hati dengan bilik selepas mereka mendaftar masuk.

    Kami permudahkan proses tempahan dengan mengatur proses yang lancar untuk meminimumkan keletihan perjalanan.

    Fakta Menarik


     
     
    Mengenali Kejiranan Anda - Tiong Bahru
     
     
    Rakan sekerja kami, David, telah melawat Tiong Bahru untuk menunjukkan kami beberapa permata tersembunyi tetapi pertama sekali, adakah anda tahu?...

    Tiong Bahru ialah taman perumahan tertua di Singapura dan apabila anda melawat komuniti unik ini, anda akan segera melihat campuran yang menarik antara lama dan baharu.

    Walaupun ramai penduduk yang lebih tua telah tinggal di rumah kedai dan rumah pangsa di sini selama beberapa dekad, generasi muda berkumpul di sini untuk makanan, kedai dan budaya.

    Kejiranan adalah salah satu tempat paling menarik di Singapura hari ini, tetapi ia juga merupakan kawasan kejiranan yang penuh dengan sejarah yang menarik. Tiong Bahru bermaksud 'perkuburan baharu' – Tiong bermaksud 'penghujung' dalam dialek Hokkien Cina dan Bahru bermaksud 'baharu' dalam bahasa Melayu – kerana ia pernah menjadi tanah perkuburan. Tanah pamah digunakan untuk mengusahakan tanaman pada abad ke-19, manakala Pearl’s Hill menempatkan kubu pertahanan.

    Transformasi kejiranan daripada hambar kepada gemilang bermula pada tahun 1930-an dan beberapa mercu tanda dari era itu, termasuk blok kediaman, masih teguh berdiri hari ini. Sebagai contoh, Kuil Qi Tian Gong (齐天宫) berusia lebih sembilan dekad. Tempat ibadah ini digelar Kuil Dewa Monyet kerana ia diabdikan untuk watak utama dari perjalanan klasik sastera Cina ke Barat.

    Sekarang, mari kita beralih kepada beberapa permata tersembunyi di Tiong Bahru sendiri!



    1. Tiong Bahru Bakery
    2. Edith Patisserie
    3. Sin Hoi Sai Seafood Restaurant
    4. Tiong Bahru Market (Halal & Non-Halal Offerings)
    5. Qi Tian Gong Temple (Monkey God)
    6. Cat Socrates
    7. Tiong Bahru Walking Trail


     

    Tempat Menarik Tempatan
    Rifle Range Nature Park




     
    Terletak hanya dalam seminit jika berjalan kaki dari Beauty World MRT ialah Rifle Range Nature Park; tambahan terbaharu kepada rangkaian Taman Alam Bukit Timah. Taman ini berfungsi sebagai penampan hijau untuk melindungi Bukit Timah Nature Reserve daripada kesan pinggir dan pembangunan bersempadan; ia juga meningkatkan kesalinghubungan ekologi dan menyediakan habitat pelengkap untuk kepelbagaian biologi Nature Reserve biodiversiti.

    Merentasi lebih 66 hektar dengan laluan bebas halangan sepanjang 700m antara Visitor Pavilion dan Quarry Wetland, taman ini merupakan tempat hijau terbaharu di Singapura. Masuk ke taman melalui Rambai Boardwalk dan Gliders Boardwalk sebelum tiba di Quarry Wetland dan Colugo Deckto, anda boleh menikmati pemandangan panorama Singapura!

    Menuju ke sana
    MRT: Beauty World (DT5)
    Ambil Exit A dan pergi ke Beauty World Centre Aras 4. Jambatan atas bersambung terus ke Rambai Boardwalk yang membawa anda ke Visitor Pavilion.

    Bas:
    184, 852, 961: Turun diperhentian bas bertentangan Beauty World (ID hentian Bas: 42109)
    41, 52, 61, 77, 157, 174, 184, 852, 961, 970, 985: Turun di Opp Bt Timah Plaza (ID perhentian bas: 42089)

    Waktu operasi taman: 7 pagi – 7 malam setiap hari
    (masuk atau berada di taman selepas 7 malam tidak dibenarkan)

    Apakah Yang Perlu Dibawa?
    Bawa bersama botol air anda, pelindung matahari, penghalau serangga, tisu dan beg plastik untuk sampah anda juga akan berguna. Bawa teropong jika anda berminat memerhatikan hidupan liar. Pakai pakaian yang selesa dalam warna neutral (seluar panjang, lengan panjang dan topi) dan pakai kasut berjalan yang selesa.

    Tunggu di tempat berlindung dan pemerhatian semasa ribut petir. Bawa baju hujan atau payung sekiranya cuaca lembap!

    Apakah Yang Perlu Dilakukan Di Rifle Range Nature Park?
    Gliders Boardwalk: Papan laluan bertingkat bebas halangan yang menghubungkan Pavilion Pelawat ke Quarry Wetland. Anda boleh melihat ciri lintasan haiwan seperti jambatan tali dan tiang colugo dari bahagian laluan yang berada di atas Rifle Range Road. Laluan ini telah dibina untuk membolehkan hidupan liar seperti Monyet Ekor Panjang dan Sunda Colugo menyeberang dengan selamat.

    Forest Exploration Trail: Di kawasan permainan ini, kayu balak dan batu-batu besar mewujudkan hubungan material dengan alam semula jadi dan membolehkan kanak-kanak mengasah kemahiran mengimbang mereka semasa mereka memanjat, mengimbang atau melompat ke atas kayu balak.

    Rambai Boardwalk: Ketahui tentang Rifle Range Nature Park yang kaya dengan sejarah sebagai tapak Singapore Gun Club dan Sin Seng Quarry sebelum ini dari papan tanda tafsiran di sepanjang laluan.

    Quarry Wetland: Diubah daripada bekas Kuari Sin Seng, kawasan paya ini menggunakan sepenuhnya rupa bumi sedia ada dan menyediakan habitat untuk haiwan paya, Kingfisher dan burung migrasi.

    Colugo Deck: Terletak 31m di atas kuari, anda akan mendapat pemandangan dari udara kuari dan latar langit bandar.




    Maklumat Lanjut Rifle Range Nature Park

     
     
    Perkembangan Terkini

    Pengubahsuaian Hotel 81 Premier Princess


     
    Selepas empat bulan ditutup, Hotel 81 Princess beroperasi semula pada 11 November 2022 dan telah dijenamakan semula kepada Hotel 81 Premier Princess.

     
     
    Berita Terkini ESG
     
     
    Worldwide Hotels komited terhadap kelestarian perniagaan jangka panjang dengan bertanggungjawab terhadap alam sekitar, orang ramai dan komuniti kita.

    Dispenser Mandian (Pencuci Badan & Syampu)
    Hotel Mi dan V Hotel Bencoolen ialah dua hotel perintis yang menggantikan tiub sabun mandi 30ml penggunaan tunggal dengan dispenser mandian daripada Vanity Group (pembekal kemudahan hotel berkualiti). Adanya penukaran ini, dijangka terdapat anggaran penjimatan kos kira-kira 30%.

    Hotel Mi – Urban Skincare (Tema: Urban Sleek – Serai, Oren, Halia)
    V Hotel Bencoolen – Zambeli (Tema: Wild Leura - Floral Citrus)

    Sistem Penapisan Air Singki
    Menggantikan amalan semasa air botol penggunaan tunggal di bilik tetamu, kami mempunyai perintis Hotel 81 Premier Princess dengan sistem penapisan air bawah singki. Penapis air ini dipasang di bawah singki anda untuk menapis air untuk diminum, memasak dan banyak lagi. Ini akan mengurangkan sisa plastik dengan ketara.
     
     
     
    Anugerah Tripzilla & Trip.com
     
     
    Anugerah Kecemerlangan Tripzilla
    TripZilla kembali untuk memberi penghormatan kepada jenama pelancongan terbaik kerana menyampaikan pengalaman paling cemerlang dan memacu industri ke tahap yang lebih tinggi. Selepas pusingan intensif pengundian dalam talian di platform TripZilla.com, yang menjangkau lebih 20 juta pelancong sebulan, Hotel 81 telah dianugerahkan gelaran Hotel Bajet Terbaik.

    Acara Penghargaan Rakan Kongsi Tahunan Trip.com
    Dua anugerah telah disampaikan kepada Worldwide Hotels semasa Acara Penghargaan Rakan Kongsi Tahunan Trip.com pada November 2022.

    Hotel Boss Singapura - Hotel Pengeluaran Teratas Hotel
    Worldwide Hotels - Kumpulan Terlibat Teratas
     
     
    Tahun Baharu Cina
     
     
    Tahun Baru Cina juga dipanggil "Pesta Musim Bunga" dan "Tahun Baru Lunar". Sambutan ini jatuh pada awal musim bunga di hemisfera utara. Tahun Baharu Cina disambut oleh masyarakat Cina yang tersebar di seluruh dunia dan mempunyai sejarah beribu-ribu tahun dahulu.

    Kami ucapkan Selamat Tahun Baharu Cina kepada anda dan orang tersayang!
     
     
    Penipuan Pelaburan
     


    Anda menerima mesej daripada seseorang yang mendakwa mereka sebagai broker saham atau pekerja bank atau syarikat kewangan di tapak rangkaian sosial seperti Facebook, WeChat atau Line. Mereka meminta anda berkongsi butiran peribadi seperti kad pengenalan dan nombor pasport untuk borang pelaburan. Anda kemudian diminta untuk memindahkan wang ke bank-bank di Hong Kong dan China dan membayar yuran pentadbiran dan keselamatan yang tinggi serta cukai untuk menerima keuntungan dan pulangan.

    Anda juga mungkin menerima panggilan telefon daripada orang yang mendakwa mereka daripada Pihak Berkuasa Kewangan Hong Kong atau Pusat Kawalan Luar Negara Hong Kong, meminta deposit sebelum keuntungan boleh dikeluarkan.

    Dalam kes lain, anda mungkin diminta oleh rakan dalam talian untuk melabur dalam mata wang kripto yang sangat tidak menentu dan tidak dikawal di Singapura.

    Cara untuk kekal selamat

    1. Lakukan Semakan Anda Sendiri
    Sentiasa semak dengan penasihat kewangan berlesen sebelum membuat sebarang pelaburan atau lakukan pemeriksaan menyeluruh terhadap syarikat dan wakilnya menggunakan sumber seperti Direktori, Daftar atau Wakil Institusi Kewangan dan Senarai Makluman Pelabur, yang boleh ditemui di laman web MAS.

    2. Jangan Berikan Maklumat Peribadi
    Jangan sekali-kali memberikan nama, nombor pengenalan, butiran pasport, butiran hubungan, akaun bank atau butiran kad kredit anda kepada sesiapa yang anda tidak kenali dengan baik.

    3. Awas Bahaya Orang Asing
    Berhati-hatilah dengan berkawan dengan orang yang tidak dikenali di platform media sosial yang berjanji untuk menjadikan anda kaya.


    Maklumat lanjut
     
     
    Cara hidup
     
    5 Peraturan untuk Etika E-mel

    Pada 2015, kajian oleh Adobe Systems mendapati bahawa purata pekerja menghabiskan 6.3 jam setiap hari untuk menyaring dan membalas e-mel. Itu lebih daripada 30 jam seminggu, yang menambah kepada 63 hari penuh setiap tahun.

    Etika e-mel menentukan perkara yang sesuai apabila menghantar mesej kepada bakal pelanggan, rakan kongsi perniagaan, rakan sekerja, pengurus atau kenalan. Garis panduan ini membantu anda mengelakkan salah faham dan kesilapan yang boleh memberi gambaran buruk kepada anda dan organisasi yang anda wakili.
     
     
    Tips #1
    Jawapan Gunakan Baris Subjek Langsung dan Profesional

    Keputusan orang ramai untuk membuka e-mel biasanya berdasarkan baris subjek. Pastikan yang ringkas, deskriptif dan apabila boleh, berorientasikan tindakan.
     
     
    Tips #2
    Teliti Setiap E-mel Anda Hantar

    Jangan bergantung sepenuhnya pada pembetulan automatik komputer. Ralat taip sekali-sekala berlaku kepada semua orang, tetapi kesilapan berulang dan salah ejaan boleh kelihatan tidak baik.
       
     
    Tips #3
    Semak Semula Alamat Penerima

    Tiada yang lebih teruk daripada menghantar e-mel kepada orang yang salah atau dokumen sulit kepada pelanggan atau syarikat yang salah.
       
     
    Tips #4
    Pastikan Anda Salin (CC) Semua Penerima Relevan

    Tidak profesional untuk mengecualikan rakan sekerja atau pelanggan daripada rangkaian e-mel yang berkaitan. Berhati-hati tentang orang yang harus dimaklumkan tentang sesuatu perkara dan hormati perkara itu.
       
       
     
    Tips #5
    Gunakan Tahap Formaliti Yang Sesuai

    Mulakan dengan "Kepada _____", gunakan "tolong" dan "terima kasih" jika perlu dan sentiasa
       

    Petua - Cara Menulis E-mel yang Lebih Baik di Tempat Kerja


    Mempelajari peraturan yang tidak dinyatakan untuk menulis e-mel profesional boleh meningkatkan tahap kecekapan anda di mata rakan sekerja.

     
     
     
    Tahniah kepada Pemenang Pop Kuiz Oktober 2022
     
    V Hotel Bencoolen Eric Hew
    Executive Housekeeping Manager
     
    Hotel 81 Premier Princess Amirul Asyraf
    Front Office Executive
     
    HQ May Goh
    Sales Coordinator
     
    HQ Nancy Koh
    Reservation Officer
     
     
     
    Pop Kuiz!

    Ambil Pop Kuiz kami untuk peluang memenangi Percutian Menginap 2H1M untuk 2 orang dengan sarapan pagi + baucar makan di hotel-hotel yang mengambil bahagian!

    Peraduan tamat pada 15 Mac 2023. Pemenang akan diumumkan pada April 2023.

    Ikuti kuiz di sini!
     
    Worldwide Worldwide Worldwide Hotels kini memiliki dan mengurus 6 jenama hotel di Singapura; Hotel Boss, V Hotel, Hotel Mi, Value Hotel, Venue Hotel dan Hotel 81. Jenama-jenama ini merangkumi lebih 6,500 buah bilik dalam 38 buah hotel, menjadikan Worldwide Hotels sebagai kumpulan hotel berskala sederhana Singapura yang terbesar di dalam negeri.
     

    Owned & managed
     
        
     
           
     
    Lihat arkib Surat Berita Worldwide
    2022 Oct       2022 Jul       2022 Apr       2022 Jan       2021 Oct       2021 Jul      
    2021 Apr       2021 Jan       2020 Oct       2020 Jul       2020 Jan      2019 Oct